LAATSTE ARTIKELEN

Onderneem deze acties wanneer je geen motivatie hebt

Misschien heb je al doelen opgesteld (gefeliciteerd!) en je bent er misschien ook al aan begonnen. Maar op dit moment, ergens tussen de aanlokkelijke top en je huidige vorderingen, wordt je geconfronteerd met zijweggetjes...

Hoe emoties en gedachten je kunnen motiveren

Je dagelijkse gedachten en emoties hebben een grote invloed op je motivatie. In dit artikel leg ik uit welke mindset je moet hebben zodat positieve emoties je motivatie zullen versterken.

Laura Michelle Prestin

Laura Michelle Prestin is een WBFF Bikini pro en Fitness Model. In dit interview kom je meer te weten over haar leven, training en motivatie.

Inzicht in je Metabolisme: Wat Bepaalt Je BMR?

De Basal Metabolic Rate (Basaal metabolisme) is de hoeveelheid energie uitgedrukt in calorieën die het lichaam nodig heeft om in rusttoestand te functioneren. In dit artikel leg ik uit van welke factoren de BMR afhangt.

Rippetoe’s Starting strength

Starting strength is een bewezen en zeer populair krachttraining trainingsschema wat speciaal gemaakt is voor de beginner op zoek naar meer kracht en massa. Dit programma bestaat uit 5 verschillende fitness oefeningen die je tijdens 3 trainingen per week uitvoert.

Pre-Workout Voeding

Het is belangrijk om goed te eten voordat je gaat fitnessen, dit zorgt ervoor dat je lichaam voldoende energie heeft zodat je je training optimaal kunt uitvoeren. In dit artikel zet ik de voordelen van een goede maaltijd voor een intensieve workout op een rijtje, ook zal ik behandelen waar een optimale maaltijd zoal uit moet bestaan.

Neem een handje amandelen

Amandelen zijn gevuld met goede vetten, mineralen, vitamines en eiwitten. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat mensen die regelmatig noten eten over gemiddeld een lager gewicht hebben! In dit artikel lees je alles over amandelen.

Koolhydraten, eiwitten en vetten

Voor een optimaal werkend lichaam moet het lichaam voorzien zijn van voldoende macronutrienten (brandstoffen en bouwstoffen in de vorm van koolhydraten, vetten en eiwitten) en micronutrienten (vitamines en mineralen). In dit artikel worden de macronutrienten behandeld, uit welke voeding moet je ze halen en hoeveel moet je ervan binnenkrijgen?

Goed voorbereid op ski vakantie met fitness

Ieder jaar gebeuren er vele ongelukken op de piste. In dit artikel geven wij een aantal goede tips zodat u zich kunt voorbereiden. Want door een goede conditie op te bouwen zal de kans op ongelukken en blessures voor een groot gedeelte voorkomen kunnen worden.

Voorkomen jouw slaapgewoonten maximale spiergroei?

In dit artikel wil ik je aandacht eens brengen bij een factor die essentieel is voor spiergroei, namelijk het nemen van voldoende rust. In dit artikel leg ik uit waarom je voldoende moet slapen en hoe je dit kan bereiken.