Fitness

In dit artikel wil ik je aandacht eens brengen bij een factor die essentieel is voor spiergroei, namelijk het nemen van voldoende rust. In dit artikel leg ik uit waarom je voldoende moet slapen en hoe je dit kan bereiken.

Afvallen

Als het gaat om gezonde voeding, gewichtsverlies en een dieet, lijkt het logisch om zo min mogelijk vetten binnen te krijgen. Voor veel mensen betekend dit dat ze bewust voor vetvrij voedsel kiezen. In dit artikel leg ik uit waarom dit niet verstandig is.

Voor veel mensen betekent afvallen dat ze wekelijks op de weegschaal staan om te kijken of ze al iets zijn afgevallen. In dit artikel geef ik je 5 redenen waarom het stellen van een doel om te bereiken juist ervoor kan zorgen dat je dit doel niet bereikt, of op de verkeerde manier bereikt.

Groepslessen

Fit worden en fit blijven kan een heel gevecht zijn, met de eisen van je dieet en de wekelijkse sportverplichtingen. Gelukkig zijn er manieren...

Laatste artikelen

Waar je in de jaren 80 en negentig vooral dames in strakke pakjes en heren met indrukwekkende spiermassa tegen kwam. Zijn de sportievelingen anno nu vooral bezig met gezondheid, balans en/of de algehele conditie. In dit artikel zal ik de verschillen tussen fitness van vroeger en nu uitleggen

In dit artikel wil ik je daarom meer vertellen over circuit training en weerstandsbanden. Van beide heb je misschien nog nooit gehoord, maar de combinatie van beide zorgt voor een goede en vooral weer eens andere vorm van trainen!

Als we kijken naar vet verbranden dan is de meest efficiënte methode het doen van cardio. Er zijn veel verschillende cardio-apparaten om uit te kiezen. Het kennen van de basisfuncties en de kenmerken van ieder cardio-apparaat kan je helpen om je fitness doelen verder te bereiken.

Cardiotraining is een zeer populair onderwerp in de fitness. De meeste mensen vragen mij welke vorm van cardio de beste resultaten zal opleveren. Voordat ik je mijn aanbeveling geef, zou ik graag de voors en tegens van elke stijl met je door willen nemen.

In dit artikel zal ik mij richten op het vinden van die eerste motivatie om aan de slag te gaan en je een aantal praktische oefeningen bieden om je te helpen om gemotiveerd te raken.

Dankzij de GPS en goede sociale mogelijkheden is je smartphone een ideale manier om tijdens het hardlopen je afstand, snelheid en afgelegde route bij te houden. In dit artikel heb ik een aantal bekende en minder bekende apps voor je Android en iPhone op een rijtje gezet die jou zullen helpen bij het hardlopen!

Naast verslaving die de laatste tijd opkomen zoals gameverslaving of verslaafd zijn aan winkelen zien hulpverleners steeds meer mensen die verslaafd zijn aan sporten, bigorexia genoemd. Je bent een sportverslaafde als je overdreven veel bezig bent met trainen en/of sportief presenteren.

De hoge intensiteit inspanning van sprinten vereist voldoende fysieke voorbereiding uit noodzaak om letsel te voorkomen. Stretchen is de basis voor een effectieve voorbereiding op een sprint, wanneer je gaat hardlopen of deel gaat nemen aan een marathon.

Er zijn wel duizenden verschillende diëten beschikbaar, maar eigenlijk komen alle diëten op dezelfde twee focuspunten neer: de kwaliteit van het voedsel en de hoeveelheid die je hiervan eet. Welke van deze twee is nu beter?
Wacht! Schrijf je in en ontvang:
Het Strakke Buik Plan

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang gratis Het Strakke Buik Plan.

E-mail:
Gratis. Geen Spam. Uitschrijven op ieder moment.
x