Tips om af te vallen na je zwangerschap

0
91

Nieuwe mama’s zijn een van de gelukkigste (en meest afgepeigerde) mensen op aarde. Omdat het moederschap zeer bevredigend is, maar ook erg veel energie kost. De energiebehoefte blijft, zelfs als de kinderen groter worden.

Veel moeders vragen ook nog extra energie van zichzelf, ze hebben bijvoorbeeld een baan, hobby’s of doen vrijwilligerswerk. Ze geven veel tijd aan anderen, die ze niet aan zichzelf kunnen besteden.

Het alsmaar doorgaan en de verantwoordelijkheden voor het gezin zorgen ervoor dat sommige moeders zich uitgeput en leeg voelen. Stress, slapeloosheid en slechte voeding kan dit verergeren. Hieronder staan verschillende strategieën om je staande te houden voor jezelf en anderen.

Denk eerst aan jezelf

Als moeder wordt er veel beslag gelegd op je eigen tijd. Maar je moet eerst voor jezelf zorgen om voor je gezin te kunnen zorgen. Wanneer was de laatste keer dat je een massage onderging, een pedicure of therapeutisch shoppen?

Aanrader: De 8 meest voorkomende redenen van overgewicht

Sommige moeders voelen zich schuldig wanneer ze zichzelf verwennen. Niet doen! Beschouw het als een investering in je levenskwaliteit en mentale gezondheid. Een gestreste moeder is lang niet zo fijn als iemand die regelmatig tijd voor zichzelf neemt.

Kijk naar je eetpatroon

Eet je wel genoeg? Heel veel? Ben je geneigd naar ongezond eten te grijpen omdat je gehaast de deur uitgaat en werk je het snel naar binnen op weg naar je werk? Zorgt stress ervoor dat je constant trek hebt?

Ook interessant: De 8 meest voorkomende redenen van overgewicht

Bekijk je eetgewoontes eens goed. Door gedachteloos te eten (voor de televisie, of tijdens het boodschappen doen) eet je misschien meer dan je denkt.

Probeer eens de hele dag kleine beetjes te eten om je energieniveau hoog te houden en je honger te onderdrukken. Een paar amandelen of een bakje magere yoghurt is misschien al genoeg om je energie aan te vullen. Wanneer je veel eet voel je je waarschijnlijk zwaar en sloom.

Eet kleine, maar voedzame maaltijden. Magere eiwitten, magere zuivelproducten, noten, fruit, groente en volkorenproducten zijn fantastische energiebronnen. Eet elke twee tot drie uur een kleine portie van deze voedingsmiddelen.

Een Baby? Geen Probleem!

Wanneer je kleine kinderen hebt kan het moeilijker zijn om je zwangerschapskilo’s te verliezen. Wie heeft er tijd om te trainen met een pasgeboren baby en/of peuter in huis?

Gelukkig kun je de jonge kinderen betrekken in je training. Probeer een wandelwagen loopgroep te vinden, om fit te worden met je baby. Of neem je actieve peuter mee naar de speeltuin en speel gezellig mee!

Tip: De 8 meest voorkomende redenen van overgewicht

Train je liever thuis? Sommige kinderen vinden het leuk om te helpen, dus je kunt je kind een taak geven zoals het aantal herhalingen tellen die je doet. Wanneer je liever naar de sportschool gaat, zoek er dan een uit met kinderopvang.

Moeders zijn speciale mensen die een speciale behandeling verdienen. Dus, moeders, neem deze richtlijnen ter harte en gebruik ze. Er is veel informatie te vinden over afvallen voor vrouwen. Wanneer je conditie goed blijft, zul je de voordelen ervan terugzien op alle gebieden in je leven.

DELEN
Mijn favoriete bezigheid? Helaas is dit eten.... Dankzij de genen van mijn moeders kant betekent dit helaas dat ik heel gemakkelijk gewicht aankom. In het verleden heb ik dan ook van alles geprobeerd qua afvallen, van Sonja Bakker tot weken lang leven op vruchtensappen. In het dagelijks leven werk ik als diëtiste. Hiernaast deel ik op deze site graag de ervaringen en kennis die ik heb opgedaan op het gebied van afvallen en lekker eten!

LAAT EEN REACTIE ACHTER