Beginnen met hardlopen voor mensen met overgewicht

0
124

Wanneer je als persoon overgewicht hebt, kan dat veel moeilijkheden opleveren. Simpel gaan lopen kan voor mensen met overgewicht al veel problemen en blessures veroorzaken.

In dit artikel probeer ik je op weg te helpen met een aantal tips!

Wees er geestelijk klaar voor

De belangrijkste reden waarom men meestal niet begint met een loop programma, is omdat men zich er nog niet geestelijk toe heeft gezet. Wanneer je je kunt zetten in het idee om iets aan lichaamsbeweging te gaan doen, kun je bijna alles doen wat je wilt bereiken Daarom, als u er nog niet geestelijk aan toe bent, dan zal u ook weinig of geen resultaat behalen.

De beste manier om op dat geestelijk punt te komen? Hier zijn 3 manieren om er zeker van te zijn dat u het gaat doen:

  1. Kies een doel per dag, en blijf dat doel dagelijks volhouden.
  2. Vind een programma (zie hieronder) dat bij u past.
  3. Vraag een vriend en/of familie om het samen met u te doen. Of vraag iemand om bij te houden wat u doet. En op deze manier u te supporten.

Natuurlijk is dit nog maar een begin. Maar het is een goed begin. Houd voor ogen waar u het voor doet. Dat is de beste stimulance die u kunt hebben. En geniet gewoon van het lopen.

Plannen is goed, doen is beter

Het is goed om iets te plannen als lichaamsbeweging. Maar om het alleen te plannen is niet voldoende. U zult het moeten doen. Begin zo snel mogelijk met uw loop programma. Overdrijf het niet. Begin rustig en bouw het op.

Het beste beginner-programma is om te wandelen-rennen-wandelen methode. Deze methode kunt u gemakkelijk in de sport wordt uitgevoerd zonder het risico van letsel of oververmoeid raken. In feite, kan een wandelen-rennen-wandelen programma u helpen om uw uithoudingsvermogen op te bouwen, en om uw vet te verbranden, maar ook het verbeteren van uw hart conditie.

Dit is het ideale programma voor mensen met overgewicht in alle leeftijdsgroepen. Deze methode bestaat uit het afwisselen tussen wandelen en hard lopen. Loop normaal voor 1 minuut, waarna u gaat hard lopen voor 1 minuut. Naarmate uw conditie verbetert, kunt u de tijden aanpassen. Hou dit patroon vol tot u in staat bent om gedurende 30 minuten te kunnen hard lopen.

 Doorgaan

U zult bovenstaande programma voor tenminste 4 tot 6 weken moeten volhouden om op het gewenste resultaat te komen.

Dus wat nu te doen? Het antwoord is natuurlijk om door te gaan met het trainingsprogramma. Wanneer u nu zult stoppen, zal zonde zijn van de tijd en energie die u erin heeft gestoken.Consistentie is de sleutel tot succes op lange termijn. Of het nu zakelijke of persoonlijke gezondheid is. U kunt ten all tijden lopen. Daar is niet fout aan.

DELEN
Mijn favoriete bezigheid? Helaas is dit eten.... Dankzij de genen van mijn moeders kant betekent dit helaas dat ik heel gemakkelijk gewicht aankom. In het verleden heb ik dan ook van alles geprobeerd qua afvallen, van Sonja Bakker tot weken lang leven op vruchtensappen. In het dagelijks leven werk ik als diëtiste. Hiernaast deel ik op deze site graag de ervaringen en kennis die ik heb opgedaan op het gebied van afvallen en lekker eten!

LAAT EEN REACTIE ACHTER