De voor en nadelen van het South Beach Dieet

0
156

Het South Beach dieet is de laatste jaren steeds populairder geworden doordat een aantal sterren bij dit diëten zweren om hun slanke lichaam te behouden. Het door dr. Agatston ontwikkelde dieet combineert snel gewichtsverlies in de eerste paar weken met een goed vol te houden plan om het gewichtsverlies te behouden.

Het uitkiezen van het juiste dieet is een lastige kwestie, doordat uiteraard ieder dieet zegt het beste te zijn. Wanneer je twijfelt of je aan het South Beach dieet moet beginnen kan dit artikel je op weg helpen om hier over een goede beslissing te maken.

Voordeel: Eenvoudige, flexibele Richtlijnen

Bij het ontwerpen van dit dieet, drong dr. Arthur Agatston erop aan dat het flexibel genoeg moest zijn om te passen in jouw dagelijkse levensstijl.

Bekijk ook: Het South Beach Dieet - vervang slecht met goed

Het dieet heeft eenvoudige richtlijnen om te volgen in drie verschillende fasen. Het laat de keuze van wat en wanneer te eten aan geheel aan degene die het dieet volgt.

Voordeel: Oefening is niet vereist

Krijg niet de verkeerde idee. Oefening wordt sterk aangemoedigd bij het South Beach dieet. Het is echter niet nodig voor succes. Dr Agatston’s ervaring met patiënten is gebleken dat velen van hen worstelen met een gedisciplineerde oefening plan. Dus ontwierp hij het ​​plan om te werken zonder de oefening.

Voordeel: Meer dan alleen gewichtsverlies

De meeste diëten focussen alleen op gewichtsverlies. Omdat het South Beach dieet ontworpen is door een cardioloog, is het bedoeld om insulineresistentie of onvermogen van het lichaam om brandstof, vetten of suiker goed te verwerken op te lossen.

Deze voorwaarde is een voorloper van diabetes en bijna de helft van de mensen die lijden aan hartaanvallen hebben ook deze aandoening. Wanneer je het South Beach dieet volgt, zult u niet alleen gewicht verliezen, u zal uw algehele gezondheid, vooral uw hart gezondheid verbeteren.

Voordeel: Lifestyle vs. Plan

De meeste plannen vertellen u hoe te eten totdat u uw gewicht verliest. Ze vertellen je niet hoe je af en toe kan genieten van uw favoriete voedingsmiddelen of hoe u uw gewicht kan houden. Het South Beach dieet heeft richtlijnen voor beide situaties.

Geen enkel dieet is perfect, zo heeft ook het South Beach dieet een aantal nadelen. Wanneer je bekend ben met deze nadelen kan je een betere beslissing maken of dit dieet iets voor jou iets. Besluit je voor het dieet te gaan, dan weet je in ieder geval waar je op moet letten!

Nadeel: Beperkende Eerste Fase

De eerste fase van het South Beach dieet is de strengste fase van het dieet en een aantal dieters vinden het te moeilijk. Het goede nieuws is dat u kunt doorgaan naar fase 2 als je het te moeilijk vindt. Maar, u zult niet een grote initiële gewichtsverlies ervaren en het zal langer duren voordat uw insuline resistentie opheldert

Nadeel: Niet genoeg Structuur

Op lange termijn, is een flexibel plan essentieel om succesvol gewicht te verliezen. Er is geen plan dat elk voedsel en situatie kan anticiperen en catalogiseren. Echter, sommige dieters hebben het gevoel dat ze te veel flexibiliteit hebben bij het begin en weten niet meer wat ze wel en niet kunnen eten.

Tip: Het South Beach Dieet - vervang slecht met goed

Om dit te voorkomen, dient u de gevestigde menu’s te plannen. Zodra je erin zit, zullen de richtlijnen uw tweede natuur worden en kunt u genieten van de flexibiliteit van het plan.

Conclusie

Als je door de voor- en nadelen van de plannen heen gaat, zorg ervoor dat je iets kiest dat bij je leven past en gezond is. Een crash dieet kan helpen gewicht te verliezen in het begin, maar kwaad uw gezondheid later. Het kiezen van een realistische, veilige dieet kan je niet helpen om uw ideale gewicht te bereiken in weken, maar je ermee komen en nog belangrijker, daar houden u voor jaren.

DELEN
Na de opleiding Voeding en Diëtetiek afgerond te hebben adviseer ik nu sporters, maar ook bijvoorbeeld mensen met een ziekte wat betreft hun voeding en eetgedrag. Heb je een vraag over een van mijn artikelen? Stel hem dan gerust!

LAAT EEN REACTIE ACHTER