Dit is hoe je slappe zwabberarmen verslaat

0
533

De zomer komt er weer aan voor veel mensen is dit dan ook het moment om nieuwe kleren te komen als voorbereiding op de zomer. Korte mouwen en shirtjes zonder mouwen worden in de zomer veel gedragen, veel mensen voelen zich hier echter onzeker in doordat hun bovenarmen niet zo strak zijn als ze zouden willen.

Alleen maar omdat je overtollig lichaamsvet op je armen hebt zitten, betekent dat niet dat je er niet vanaf kan komen. Het veranderen van je bewegingsregime en het maken van een paar eenvoudige aanpassingen in je dieet kunnen je helpen bij het verslaan van het overtollig vet op je bovenarmen.

Doe 30 minuten aerobic oefeningen

Als je momenteel geen cardio oefeningen op een regelmatige basis doet, dan is het nu tijd om te beginnen. Probeer om dagelijks zo’n 30 tot 60 minuten aan cardio oefeningen te doen om een schuddende bovenarm tegen te gaan en om vetbranding over het hele lichaam te stimuleren.

Lees ook: Weinig tijd? Probeer Tabata

In een studie gepubliceerd in het American Journal of Physiology in 2012, bleek dat de deelnemers van de studie die 30 of 60 minuten per dag besteden aan aerobic oefeningen ongeveer dezelfde hoeveelheid lichaamsvet verloren.

Begin met Interval Training

Interval training toevoegen aan je training regime kan leiden tot aanzienlijk arm-vet verlies. Een studie gepubliceerd in het Journal of Obesity in 2011, heeft ontdekt dat drie maal per week hoge intensiteit intervaltraining een effectieve vet- verlies strategie is.

Hoge intensiteit interval training is een afwisseling tussen korte oefeningen op hoge intensiteit met herstel periodes met een lagere intensiteit voor slechts 20 minuten.

Voer bovenlichaam weerstands-oefeningen uit

Het moeilijk is om lichaamsvet kwijt te raken in slechts een deel van je lichaam, maar volgens een studie gepubliceerd in Medicine and Science in Sport en Bewegen in 2007, vermindert het op een regelmatige basis uitvoeren van bovenlichaam weerstands-oefeningen het arm vet.

Het American College of Sports Medicine suggereert dat je elke twee tot drie dagen per week aan een bepaalde spiergroep moet werken, en 2-4 sets van 8 tot 20 herhalingen voor elke oefening uit moet voeren.

Aanrader: HIIT of steady state - welk type cardio is beter?

Bovenlichaam oefeningen die je helpen bij het verslaan van zwabberarmen moeten aan de slag gaan met je biceps, triceps, schouders en boven rug.

Maak subtiele veranderingen in je dieet

Om te helpen bij het verslaan van zwabberarmen kun je de volgende subtiele veranderingen in je dieet toepassen: het verlagen van je totale calorie-inname, het vermijden van extra suiker, en het stimuleren van je eiwitbehoefte.

In een studie gepubliceerd in The Journal of Nutrition in 2011, blijkt dat proefpersonen die regelmatig bewogen, iets minder calorieën dan normaal aten, en 30 procent van hun totale calorieën uit eiwitten haalden inclusief eiwit uit calciumrijke zuivelproducten, meer gewicht en lichaamsvet verloren en meer spiermassa onderhouden dan deelnemers die lagere hoeveelheden eiwit hadden geconsumeerd.

Lees ook: HIIT of steady state - welk type cardio is beter?

Voeding die goed is om op te nemen in een vet verlies-dieet omvatten voedingsmiddelen die rijk zijn aan eiwitten, zoals magere melk, magere kwark, Griekse yoghurt Naturel, kaas met minder vet, mager gevogelte, vis, eiwitten, sojaproducten, noten, zaden en peulvruchten.

Kies volkoren granen zoals quinoa, bruine rijst, havermout en volkoren couscous in plaats van wit brood, witte rijst, crackers, commerciële gebakken goederen en andere zoetigheden.

Overwegingen bij een losse huid

Als je een aanzienlijke hoeveelheid gewicht verloren hebt, je streefgewicht hebt bereikt, en je zwabberarmen te verwijten zijn aan los hangende huid, praat dan met je arts over manieren om je ervan te ontdoen.

In sommige gevallen, vereisen mensen die een aanzienlijk gewicht verloren hebben een huid-verwijderingsoperatie om zich te ontdoen van overtollige huid veroorzaakt door het extreme gewichtsverlies.

 

DELEN
Vroeger had ik last van overgewicht, tot ik op een dag in mijn bikini voor de spiegel stond en dacht, dit kan zo echt niet langer! Ik heb mijn leven omgegooid en ben fanatiek gaan sporten. Toen ik eenmaal resultaten begon te zien voelde ik me beter dan ooit en werd ik alleen nog maar fanatieker. Op dit moment ben ik tevreden met mijn lichaam en ik wil wat ik door de jaren heen hebt geleerd op het gebied van sporten graag met anderen delen!

LAAT EEN REACTIE ACHTER