SLUITEN
Fitness

Fitness

Fitness en Bodybuilding informatie

De 5 beste oefeningen voor grotere triceps

Wist je dat 60% van de massa in je armen bestaat uit de triceps? In dit artikel zet ik 5 goede oefeningen voor het trainen van je triceps op een rijtje.

Hoe doe je een perfecte sit-up

De sit-up is een van de beste oefeningen voor het trainen van de buikspieren. In dit artikel geef ik je een uitgebreide beschrijving van hoe jij een perfecte situp kan uitvoeren.

Lees hier hoe je moet rekken voordat je gaat hardlopen

Veel mensen, vooral mensen die net beginnen met hardlopen, ervaren spierpijn tijdens of na het hardlopen. Rekken kan de ernst van deze spierpijn helpen voorkomen. In dit artikel vind je een paar snelle rektechnieken die je onmiddellijk voor of na het wandelen of joggen kunt gebruiken.

Hoe doe je een perfecte push up

De push-up is een van de meest effectieve versterkingsoefeningen voor de groei van de spieren in het bovenlichaam. In dit artikel zet ik een aantal tips op een rijtje zodat ook jij een perfecte pushup kan uitvoeren

De beste Fitness oefeningen voor thuis

Geen zin of tijd om naar de sportschool te gaan? Hier zijn een aantal fitness oefeningen die je uitstekend thuis kan doen!

BodyShape – Een conditietraining op muziek

Bodyshape is een zware conditietraining waar je bezig bent met je hele lichaam. Je doet de training op muziek en gaat voornamelijk aan de slag met oefeningen die je spieren versterken.

BodyJam – Een dans workout op latin en funk muziek

Dacht jij dat dansen iets is dat je alleen maar in de disco doet? Dan is het hoog tijd om dat idee eens aan...

De werking van spieren uitgelegd

Om serieus bezig te zijn met body building, is het goed om het een en ander te weten over de spieren die zich in je lichaam bevinden. In dit artikel zal ik de werking van de spieren uitleggen, hiernaast zal ik uitleggen dat spieren eigenlijk uit twee type vezels bestaan.

Rippetoe’s Starting strength

Starting strength is een bewezen en zeer populair krachttraining trainingsschema wat speciaal gemaakt is voor de beginner op zoek naar meer kracht en massa. Dit programma bestaat uit 5 verschillende fitness oefeningen die je tijdens 3 trainingen per week uitvoert.

Gewichtheffen in een langzaam tempo

Ooit opgevallen dat enkele van de grootste bodybuilders in de sportschool herhalingen doen in wat lijkt op slow motion en je jezelf afvroeg wat zij weten dat jij niet weet? Ik leg het je uit!