Barbell bicep curl

    0
    98
    De Barbell Bicep Curl is een isolatie oefening waarbij je met behulp van een halter beide biceps tegelijk traint.

    Betrokken Spiergroep(en)

    biceps

    Biceps

    De biceps (musculus biceps brachii) of in de volksmond ook wel spierballen genoemd zijn een van de belangrijkste spieren in de armen. De biceps worden gebruikt voor het buigen van de onderarm en het draaien van hand en pols.


    Benodigdheden

    Barbell

    Barbell

    Een Barbell, in het Nederlands ook wel halter genoemd, is een lange staaf van 10, 20 (Olympisch) of 30kg waar losse gewichten aan bevestigd kunnen worden. De barbell wordt gebruikt in diverse fitness oefeningen. Het voordeel van trainen met losse gewichten is dat je lichaam extra moet werken om zijn balans te houden. Een nadeel is dat het mogelijk is om de oefening verkeerd uit te voeren waardoor je geen resultaat zal behalen of erger, een blessure oploopt.


    Voorbereiding

    Pak een barbell en plaats er het voor jouw geschikte gewicht op.

    Uitvoering

    1. Ga rechtop staan en pak de barbell op schouderbreedte vast, je polsen wijzen naar je toe.
    2. Trek het gewicht met behulp van je biceps omhoog richting je schouders.
    3. Laat het gewicht vanaf het hoogste punt weer langzaam en gecontroleerd zakken naar de beginpositie.
    4. Herhaal.

    Tips

    • Hou je ellebogen gedurende de gehele oefening strak naast je lichaam!
    • Ga niet schommelen met je lichaam. Heb je moeite met je evenwicht? Probeer deze oefening dan zittend te doen.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER