Cable Cross Bicep Curl

    0
    88
    De Cable Cross Bicep Curl is een isolatie oefening voor het trainen van de biceps. Door gebruik te maken van kabels staat er gedurende de gehele oefening spanning op je spieren. Ook het snel verhogen of verlagen van het gewicht is met behulp van een Cable Cross zeer snel te doen.

    Betrokken Spiergroep(en)

    biceps

    Biceps

    De biceps (musculus biceps brachii) of in de volksmond ook wel spierballen genoemd zijn een van de belangrijkste spieren in de armen. De biceps worden gebruikt voor het buigen van de onderarm en het draaien van hand en pols.


    Benodigdheden

    Cable Cross

    Cable Cross

    De Cable Cross Over is een fitness machine waarbij je aan kabels trekt met daaraan bevestigd gewichten. Aan de kabels zijn diverse soorten handvaten te bevestigen. Hiernaast kan je de katrollen op verschillende hoogten instellen zodat je een groot scala aan oefeningen met dit apparaat kan uitvoeren. De hoeveel gewicht is bij dit apparaat snel en eenvoudig aan te passen door een pin te verplaatsen. Het voordeel van trainen met kabels is dat gedurende de gehele beweging er spanning op de spieren staat.


    Voorbereiding

    Stel de Cable Cross machine zo in dat de katrollen zich bij de grond bevinden. Kies het voor jouw gewenste gewicht.

    Uitvoering

    1. Ga met je rug naar de Cable Cross machine staan. Pak in iedere hand een van de kabels. Hou je armen gestrekt naast je lichaam, recht naar beneden. De polsen wijzen naar voren toe.
    2. Trek de kabels omhoog totdat je polsen zich ter hoogte van je schouders bevinden en je polsen naar je toe wijzen.
    3. Laat de kabels weer langzaam terugzakken naar de beginpositie.
    4. Herhaal.

    Tips

    • Je kan ervoor kiezen om beide armen tegelijk te trainen, maar je kan ook iedere arm een voor een omhoog en omlaag brengen. Hierdoor zal je lichaam harder moeten werken om stabiel te blijven en zal je ook de spieren in je core gebruiken.
    • Voer deze oefening langzaam en gecontroleerd uit.
    • Strek je arm zo goed mogelijk zodat je biceps helemaal uitgerekt worden.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER