Cable Cross Chest Press

    0
    155
    De Cable Cross Chest Press is een oefening voor het trainen van de triceps, borstspieren en spieren in de schouders. Hiernaast traint deze oefening ook nog de spieren in je core.

    Betrokken Spiergroep(en)

    triceps

    Triceps

    De triceps (musculus triceps brachii) bevinden zich aan de achterkant van de arm en worden gebruikt voor het strekken van de onderarm. De triceps zorgen voor ongeveer 60% van de massa in een arm.

    Borstspieren

    Borstspieren

    De grote borstspier (Musculus pectoralis major) wordt ook wel de pecs genoemd. De spier bestaat uit drie delen en wordt gebruikt bij het wegduwen van voorwerpen.


    Benodigdheden

    Cable Cross

    Cable Cross

    De Cable Cross Over is een fitness machine waarbij je aan kabels trekt met daaraan bevestigd gewichten. Aan de kabels zijn diverse soorten handvaten te bevestigen. Hiernaast kan je de katrollen op verschillende hoogten instellen zodat je een groot scala aan oefeningen met dit apparaat kan uitvoeren. De hoeveel gewicht is bij dit apparaat snel en eenvoudig aan te passen door een pin te verplaatsen. Het voordeel van trainen met kabels is dat gedurende de gehele beweging er spanning op de spieren staat.


    Voorbereiding

    Stel de Cable Cross machine zo in dat de katrollen zich iets onder schouderniveau bevinden. Kies het voor jouw gewenste gewicht.

    Uitvoering

    1. Ga in het midden tussen de katrollen staan, met je rug naar de Cable Cross. Zet je voeten iets verder dan schouderbreedte uit elkaar. Pak in iedere hand een kabel. Buig je armen bij de elleboog en hou je armen parallel aan de grond, je voorarmen wijzen recht naar voren, je handpalmen richting de grond.
    2. Duw de kabels nu naar voren toe van je af, op het verste punt zijn je armen volledig gestrekt en bevinden je polsen zich naast elkaar.
    3. Laat het gewicht weer langzaam teruggaan naar de beginpostie
    4. Herhaal.

    Tips

    • Voer deze oefening langzaam en gecontroleerd uit.
    • Zorg dat je benen iets gebogen zijn.
    • Probeer zo recht mogelijk te staan zonder naar voren te leunen, je zal merken dat ook de spieren in je core dan moeten werken.

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER