Cable Cross High Row

    0
    220
    De Cable Cross High Row is een goede compound oefening voor het trainen van diverse spieren in de rug. Met name de lats en spieren aan de achterkant van de schouders worden met deze oefening getraind.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Lats

    Lats

    De Lats, een afkorting voor Latissimus Dorsi, bevinden zich in het midden van de rug. De lats zijn de grootste spieren in het menselijk lichaam. De brede rugspier bestaat uit vier delen die elk een verschillende functie hebben. Door de lats te trainen krijgt je rug de door veel mensen gewenste 'V'-vorm.

    Achterkant Schouder

    Achterkant Schouder

    Aan de achterkant van de schouder bevind zich het achterste gedeelte van de musculus deltoideus. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel. Hiernaast bevinden zich aan de achterkant nog diverse spieren die de schouder op zijn plaats houden.


    Benodigdheden

    Cable Cross

    Cable Cross

    De Cable Cross Over is een fitness machine waarbij je aan kabels trekt met daaraan bevestigd gewichten. Aan de kabels zijn diverse soorten handvaten te bevestigen. Hiernaast kan je de katrollen op verschillende hoogten instellen zodat je een groot scala aan oefeningen met dit apparaat kan uitvoeren. De hoeveel gewicht is bij dit apparaat snel en eenvoudig aan te passen door een pin te verplaatsen. Het voordeel van trainen met kabels is dat gedurende de gehele beweging er spanning op de spieren staat.


    Voorbereiding

    Stel de Cable Cross machine zo in dat de katrollen zich boven je bevinden. Kies het voor jouw gewenste gewicht.

    Uitvoering

    1. Ga met je borst naar de Cable Cross machine staan. Pak in iedere hand een van de kabels. Ga iets door de knieën en zorg dat je rug recht blijft. Je armen zijn gestrekt en wijzen schuin omhoog richting het katrol.
    2. Trek de kabels schuin naar achteren en naar beneden toe met behulp van de spieren in je rug, zorg ervoor dat je rug hol blijft. Op het laagste punt zijn je armen gebogen en bevinden je ellebogen zich achter je rug onder je schouders.
    3. Laat de kabels weer langzaam terugschieten naar de beginpositie.
    4. Herhaal.

    Tips

    • Voer deze oefening langzaam en gecontroleerd uit.

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER