Cable Cross Reverse Fly

    0
    336
    De cable cross reverse fly is een isolatie oefening voor het trainen van de achterkant van je schouders. Door gebruik te maken van kabels staat er gedurende de gehele beweging spanning op je spieren.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Achterkant Schouder

    Achterkant Schouder

    Aan de achterkant van de schouder bevind zich het achterste gedeelte van de musculus deltoideus. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel. Hiernaast bevinden zich aan de achterkant nog diverse spieren die de schouder op zijn plaats houden.


    Benodigdheden

    Cable Cross

    Cable Cross

    De Cable Cross Over is een fitness machine waarbij je aan kabels trekt met daaraan bevestigd gewichten. Aan de kabels zijn diverse soorten handvaten te bevestigen. Hiernaast kan je de katrollen op verschillende hoogten instellen zodat je een groot scala aan oefeningen met dit apparaat kan uitvoeren. De hoeveel gewicht is bij dit apparaat snel en eenvoudig aan te passen door een pin te verplaatsen. Het voordeel van trainen met kabels is dat gedurende de gehele beweging er spanning op de spieren staat.


    Voorbereiding

    Stel de Cable Cross in zodat de katrollen zich ter hoogte van je knieën bevinden. Stel het juiste gewicht in en ga met je voeten op schouderbreedte uit elkaar staan. Zak iets door je knieën, buig voorover en pak de kabels kruislings vast.

    Uitvoering

    1. Begin in de positie waar de polsen elkaar raken, ter hoogte van je knieën en recht onder je hoofd.
    2. Beweeg je armen nu langzaam naar buiten en omhoog totdat je handen zich ter hoogte van je schouders naast je schouders bevinden.
    3. Laat je armen weer langzaam terugzakken naar de beginpositie.

    Tips

    • Alleen je armen moeten beweging, de rest van je lichaam moet niet heen en weer schommelen om te helpen bij de oefening.
    • Zorg dat je ruggengraat in een neutrale positie is.
    • Span je buikspieren aan tijdens deze oefening voor een betere balans.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER