Cable Cross Side Raise

    0
    120
    De Cable Cross Side Raise is een isolatie oefening voor het trainen van de zijkant van de schouders. Door gebruik te maken van kabels staat er gedurende de gehele beweging spanning op de spieren.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Zijkant Schouder

    Zijkant Schouder

    De zijkant van de schouders bestaat uit de musculus deltoideus, vaak afgekort als de delts. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel. De delts zorgen voor het zijwaards bewegen van de arm.


    Benodigdheden

    Cable Cross

    Cable Cross

    De Cable Cross Over is een fitness machine waarbij je aan kabels trekt met daaraan bevestigd gewichten. Aan de kabels zijn diverse soorten handvaten te bevestigen. Hiernaast kan je de katrollen op verschillende hoogten instellen zodat je een groot scala aan oefeningen met dit apparaat kan uitvoeren. De hoeveel gewicht is bij dit apparaat snel en eenvoudig aan te passen door een pin te verplaatsen. Het voordeel van trainen met kabels is dat gedurende de gehele beweging er spanning op de spieren staat.


    Voorbereiding

    Stel de Cable Cross zo in dat de katrollen bij de grond zijn. Ga iets verder als schouderbreedte met de voeten uit elkaar staan. Ga rechtop staan.

    Uitvoering

    1. Pak met je rechterhand het handvat achter je rechterbil vast.
    2. Hou de arm gestrekt en beweeg deze naar de zijkant omhoog, op het hoogste punt bevind je hand zich ter hoogte van je hoofd en is de arm volledig gestrekt.
    3. Beweeg de hand weer terug naar de beginpositie.

    Tips

    • Zet je andere hand in je zij voor een betere balans.
    • In plaats van de kabel achter je lichaam langs te laten lopen, kan je hem ook voor je lichaam langs laten lopen. Hierdoor zal je je spieren op een iets andere manier trainen.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER