Cable Cross Tricep Extension

    0
    188
    De Cable Cross Tricep Extension is een isolatie oefening voor het trainen van de triceps. Dankzij de kabels staat er gedurende de gehele oefening spanning op je triceps.

    Betrokken Spiergroep(en)

    triceps

    Triceps

    De triceps (musculus triceps brachii) bevinden zich aan de achterkant van de arm en worden gebruikt voor het strekken van de onderarm. De triceps zorgen voor ongeveer 60% van de massa in een arm.


    Benodigdheden

    Cable Cross

    Cable Cross

    De Cable Cross Over is een fitness machine waarbij je aan kabels trekt met daaraan bevestigd gewichten. Aan de kabels zijn diverse soorten handvaten te bevestigen. Hiernaast kan je de katrollen op verschillende hoogten instellen zodat je een groot scala aan oefeningen met dit apparaat kan uitvoeren. De hoeveel gewicht is bij dit apparaat snel en eenvoudig aan te passen door een pin te verplaatsen. Het voordeel van trainen met kabels is dat gedurende de gehele beweging er spanning op de spieren staat.


    Voorbereiding

    Stel de Cable Cross zo in dat de katrollen zich schuin boven je bevinden.

    Uitvoering

    1. Ga rechtop staan met je rug naar de Cable Cross. Pak de handvaten van de kabels kruislings beet. Houd je ellebogen tegen de zijkant van je lichaam en hou je polsen ter hoogte van je borst.
    2. Trek nu met behulp van je biceps de kabels naar beneden, gebruik hierbij je elleboog als scharnierpunt. Op het laagste punt is je arm volledig gestrekt.
    3. Ga weer terug naar de beginpositie.
    4. Herhaal.

    Tips

    • Span op het laagste punt je triceps nog eens extra aan en voel ze branden!
    • Deze oefening kan je heel explosief uitvoeren, maar het fijne van kabels is dat je gedurende de gehele beweging spanning op je spieren hebt staan. Probeer deze oefening eens heel langzaam en gecontroleerd uit te voeren en voel je triceps branden.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER