Decline Palms In Dumbbell Press

    0
    181
    De Decline Palms In Dumbbell Press is een oefening voor het trainen van de borst. Dankzij de schuine ligging en manier waarop je de gewichten beet hebt zal je met deze press de onderkant van de borst extra trainen.

    Betrokken Spiergroep(en)

    triceps

    Triceps

    De triceps (musculus triceps brachii) bevinden zich aan de achterkant van de arm en worden gebruikt voor het strekken van de onderarm. De triceps zorgen voor ongeveer 60% van de massa in een arm.

    Borstspieren

    Borstspieren

    De grote borstspier (Musculus pectoralis major) wordt ook wel de pecs genoemd. De spier bestaat uit drie delen en wordt gebruikt bij het wegduwen van voorwerpen.

    Zijkant Schouder

    Zijkant Schouder

    De zijkant van de schouders bestaat uit de musculus deltoideus, vaak afgekort als de delts. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel. De delts zorgen voor het zijwaards bewegen van de arm.

    Voorkant Schouder

    Voorkant Schouder

    Aan de voorkant van de schouder bevind zich de voorste kop van de musculus deltoideus. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel.


    Benodigdheden

    Dumbbell

    Dumbbell

    De dumbbell is een korte halter die je vast pakt met een hand. Hij bestaat uit een stang met aan beide uiteinden een bepaalde hoeveelheid gewicht. Er bestaan dumbbells in verschillende materialen zoals ijzer en rubber. Het gewicht varieert van 0.5kg tot wel 80kg. Het voordeel van trainen met losse gewichten is dat je lichaam extra moet werken om zijn balans te houden. Een nadeel is dat het mogelijk is om de oefening verkeerd uit te voeren waardoor je geen resultaat zal behalen of erger, een blessure oploopt.

    Fitness Bankje

    Fitness Bankje

    Een fitness of halter bankje is een bankje dat ondersteuning bied tijdens diverse fitness oefeningen met losse gewichten zoals een barbell of dumbbell. Bij veel bankjes is het mogelijk de leuning schuin omhoog of omlaag te zetten. Ook hebben sommige bankjes een klem waar je je voeten achter kan vastklemmen voor extra stabiliteit.


    Voorbereiding

    Stel een bankje zo in dat de rugleuning een hoek van ongeveer 30 graden maakt. Pak twee dumbbell gewichten.

    Uitvoering

    1. Klem je voeten vast achter het bankje en ga achterover liggen. Pak met een onderhandse grip de gewichten vast.
    2. Hou de gewichten ter hoogte van de onderkant van je borst naast je, je bovenarmen zijn parallel aan de vloer.
    3. Druk vanuit deze positie het gewicht omhoog tot boven je schouder, rek hierbij je arm helemaal uit.
    4. Laat het gewicht weer terugzakken naar de beginpositie.
    5. Herhaal.

    Variaties

    • Je kan ervoor kiezen om beide gewichten tegelijk omhoog te duwen (betere stabiliteit) of de gewichten om de beurt omhoog te brengen (omliggende spieren moeten harder werken om stabiel te blijven)

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER