Dumbbell Fly

    0
    192
    De Dumbbell Fly is een isolatie oefening voor het trainen van de borst waarvoor je twee dumbbells en een fitness bankje nodig hebt.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Borstspieren

    Borstspieren

    De grote borstspier (Musculus pectoralis major) wordt ook wel de pecs genoemd. De spier bestaat uit drie delen en wordt gebruikt bij het wegduwen van voorwerpen.


    Benodigdheden

    Dumbbell

    Dumbbell

    De dumbbell is een korte halter die je vast pakt met een hand. Hij bestaat uit een stang met aan beide uiteinden een bepaalde hoeveelheid gewicht. Er bestaan dumbbells in verschillende materialen zoals ijzer en rubber. Het gewicht varieert van 0.5kg tot wel 80kg. Het voordeel van trainen met losse gewichten is dat je lichaam extra moet werken om zijn balans te houden. Een nadeel is dat het mogelijk is om de oefening verkeerd uit te voeren waardoor je geen resultaat zal behalen of erger, een blessure oploopt.

    Fitness Bankje

    Fitness Bankje

    Een fitness of halter bankje is een bankje dat ondersteuning bied tijdens diverse fitness oefeningen met losse gewichten zoals een barbell of dumbbell. Bij veel bankjes is het mogelijk de leuning schuin omhoog of omlaag te zetten. Ook hebben sommige bankjes een klem waar je je voeten achter kan vastklemmen voor extra stabiliteit.


    Uitvoering:

    1. Ga met je rug op het bankje liggen en houd daarbij de rug recht.
    2. Hou de dumbbells recht boven je borst waarbij je armen bijna volledig zijn uitgerekt.
    3. Laat ze nu naar beneden toe zakken langs je lichaam, waarbij je de armen licht gebogen houd.
    4. Stop met naar beneden gaan totdat de dumbbells tot net boven je borst komen, je zult nu voelen dat je borst iets word uitgerekt.
    5. Ga nu weer omhoog naar de begin positie.

    Tips:

    • Alle beweging moet met de borst worden gedaan, probeer zo min mogelijk gebruik te maken van de arm spieren
    • Let erop dat uw handpalmen naar elkaar toe wijzen
    • Een lichte knik in de armen zal blessures helpen te voorkomen
    • In het laagste punt wijzen uw polsen omhoog

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER