Dumbbell Reverse Curl

    0
    23
    De Dumbbell Reverse Curl is een uitstekende isolatie oefening voor het trainen van de voorarmen. Hiernaast train je met deze oefening ook de biceps.

    Betrokken Spiergroep(en)

    biceps

    Biceps

    De biceps (musculus biceps brachii) of in de volksmond ook wel spierballen genoemd zijn een van de belangrijkste spieren in de armen. De biceps worden gebruikt voor het buigen van de onderarm en het draaien van hand en pols.

    onderarmen

    Onderarmen

    In de onderarm bevinden zich wel 19 verschillende spieren. Gezamelijk maken zij het roteren van de onderarm zelf en de diverse bewegingen van de hand mogelijk. De meest gemaakte fout bij het trainen van de voorarmen is dat slechts een klein aantal van deze spieren getraind worden.


    Benodigdheden

    Dumbbell

    Dumbbell

    De dumbbell is een korte halter die je vast pakt met een hand. Hij bestaat uit een stang met aan beide uiteinden een bepaalde hoeveelheid gewicht. Er bestaan dumbbells in verschillende materialen zoals ijzer en rubber. Het gewicht varieert van 0.5kg tot wel 80kg. Het voordeel van trainen met losse gewichten is dat je lichaam extra moet werken om zijn balans te houden. Een nadeel is dat het mogelijk is om de oefening verkeerd uit te voeren waardoor je geen resultaat zal behalen of erger, een blessure oploopt.


    Uitvoering

    1. Ga rechtop staan met de benen ongeveer schouderbreedte uit elkaar.
    2. Pak in iedere hand een dumbbell met een overhandse grip (je polsen wijzen naar achter), hou de gewichten ter hoogte van je middel voor je.
    3. Breng de gewichten omhoog door de ellebogen te buigen, stop wanneer de gewichten ter hoogte van je schouder zijn.
    4. Laat de gewichten weer zakken naar de beginpositie.
    5. Herhaal.

    Variaties

    • Deze oefening kan ook zittend worden uitgevoerd.
    • Je kan er voor kiezen om beide armen tegelijk omhoog te brengen, maar je kan de armen ook een voor een trainen.
    • Hou de ellebogen gedurende de gehele oefening strak naast het lichaam.
    • Laat je armen al het werk doen, wanneer je gaat schommelen met de rest van je lichaam om te compenseren kan je beter een lichter gewicht pakken.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER