Incline Dumbbell Pulse

    0
    145
    De Incline Dumbbell Pulse is een goede oefening voor het trainen en stretchen van de spieren aan de zijkanten van de borst (serratus anterior) en tussen de ribben.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Borstspieren

    Borstspieren

    De grote borstspier (Musculus pectoralis major) wordt ook wel de pecs genoemd. De spier bestaat uit drie delen en wordt gebruikt bij het wegduwen van voorwerpen.


    Benodigdheden

    Dumbbell

    Dumbbell

    De dumbbell is een korte halter die je vast pakt met een hand. Hij bestaat uit een stang met aan beide uiteinden een bepaalde hoeveelheid gewicht. Er bestaan dumbbells in verschillende materialen zoals ijzer en rubber. Het gewicht varieert van 0.5kg tot wel 80kg. Het voordeel van trainen met losse gewichten is dat je lichaam extra moet werken om zijn balans te houden. Een nadeel is dat het mogelijk is om de oefening verkeerd uit te voeren waardoor je geen resultaat zal behalen of erger, een blessure oploopt.

    Fitness Bankje

    Fitness Bankje

    Een fitness of halter bankje is een bankje dat ondersteuning bied tijdens diverse fitness oefeningen met losse gewichten zoals een barbell of dumbbell. Bij veel bankjes is het mogelijk de leuning schuin omhoog of omlaag te zetten. Ook hebben sommige bankjes een klem waar je je voeten achter kan vastklemmen voor extra stabiliteit.


    Voorbereiding

    Voor deze oefening heb je een bankje nodig waarvan je de leuning schuin kan zetten. Zet de rugleuning in een hoek van ongeveer 45 graden.

    Uitvoering

    1. Ga op het bankje liggen en pak in iedere hand een dumbbell.
    2. Strek je armen uit zodat de gewichten schuin achter je hoofd zijn, je armen vormen een lijn met je bovenlichaam.
    3. Laat de gewichten nu een klein beetje zakken zodat je je borst voelt uitrekken.
    4. Breng de gewichten nu weer iets omhoog waardoor de spanning van je spieren gaat.
    5. Herhaal stap 3 en 4.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER