Jack knife sit up

    0
    166
    De Jack Knife Sit Up is een variatie op de normale sit up die een stukje uitdagender is dan een normale sit up. Heb je een keer geen zin in sit-ups? Probeer deze oefening eens voor het trainen van je buikspieren!

    Betrokken Spiergroep(en)

    Rechte Buikspier

    Rechte Buikspier

    De rechte buikspier (Musculus rectus abdominis) is een spier die helpt bij het buigen van de romp. Over de rechte buikspieren lopen 3 (bij sommige mensen 4) pezen die zorgen voor de blokjes, de bekende sixpack. Of je sixpack ook daadwerkelijk zichtbaar is hangt af van je vetpercentage.


    Benodigdheden

    Matje

    Matje

    Er zijn honderden verschillende matjes op de markt. Groot, klein, hard, zacht en gemaakt van een groot scala aan materialen.


    Uitvoering

    1. Ga plat op de vloer (of op een matje) liggen, je rug moet op de grond liggen en je benen moeten volledig gesterkt naar boven zijn, dit is de begin positie.
    2. Wanneer je uitademt, buig je bij je middel en breng je je armen richting je benen, hierdoor komt de bovenkant van je rug los van de vloer.
    3. Haal adem, en laat je armen en benen gecontroleerd terug naar de beginsituatie zakken
    4. Herhaal dit

    Tips

    • Wanneer normale jack knife sit ups te makkelijk zijn, kun je gebruik maken van een medicijnen bal of van losse gewichten om de oefening moeilijker te maken, maar vooral aan het begin zal deze oefening zwaar genoeg zijn!
    • In plaats van de grond, kan je ook plaatsnemen op een bankje in je sportschool, hierdoor kan je ook negatief gaan en moet je ook nog moeite doen om in evenwicht te blijven.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER