Kettlebell Arnold Press

    0
    26
    De Kettlebell Arnold Press is een oefening voor het trainen van de schouders. Door de draaiende beweging tijdens het doen van de oefening train je de gehele schouders.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Voorkant Schouder

    Voorkant Schouder

    Aan de voorkant van de schouder bevind zich de voorste kop van de musculus deltoideus. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel.


    Benodigdheden

    Kettlebell

    Kettlebell

    De kettlebell is een gietijzeren gewicht wat eruit ziet als een kanonskogel met een handvat. De gewichten varieren van 1 kg tot wel 80kg. De kettlebell wordt gebruikt in oefeningen die cardio, kracht en flexibiliteit combineren. Doordat wanneer je een kettlebell beet hebt het zwaartepunt zich naast je handen bevind worden deze gewichten voornamelijk gebruikt voor diverse zwaai en slinger oefeningen waar een groot aantal spieren tegelijk getraind worden.


    Voorbereiding

    Deze oefening kan zowel zittend als staand uitgevoerd worden. Pak met beide handen een kettlebell en breng deze richting je schouders. Je bovenarmen zijn parallel aan de grond, je onderarmen wijzen recht omhoog, je polsen wijzen richting je lichaam en de kettlebells rusten op je biceps.

    Uitvoering

    1. Duw beide kettlebells tegelijk de lucht in, tijdens het doen van deze beweging beweeg je je ellebogen naar buiten toe. Je onderarmen blijven verticaal.
    2. Op het hoogste punt zijn je armen helemaal gestrekt en bevinden de kettlebells zich boven je schouders, de armen zijn tijdens de oefening iets gedraaid waardoor je polsen nu naar voren, weg van het lichaam wijzen.
    3. Laat de kettlebells via dezelfde weg weer gecontroleerd naar beneden zakken.
    4. Herhaal

    Tips

    • Alle beweging moet vanuit je armen komen en dus niet vanuit de rest van je lichaam.
    • Gebruik een spiegel om te controleren of je de oefening goed uitvoert.
    • Voor meer stabiliteit kan je de oefening ook zittend doen, dan is het ook een stukje veiliger als de oefening te zwaar word en je de gewichten wilt laten vallen.
    • Laat je schouders het werk doen, niet je armen.

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER