Kettlebell Bottoms Up Clean

    0
    90
    De Kettlebell Bottoms Up Clean is een oefening waarbij je arm als slinger voor de kettlebell gebruikt. Dit is een goede oefening voor het trainen van de onderarmen.

    Betrokken Spiergroep(en)

    biceps

    Biceps

    De biceps (musculus biceps brachii) of in de volksmond ook wel spierballen genoemd zijn een van de belangrijkste spieren in de armen. De biceps worden gebruikt voor het buigen van de onderarm en het draaien van hand en pols.

    onderarmen

    Onderarmen

    In de onderarm bevinden zich wel 19 verschillende spieren. Gezamelijk maken zij het roteren van de onderarm zelf en de diverse bewegingen van de hand mogelijk. De meest gemaakte fout bij het trainen van de voorarmen is dat slechts een klein aantal van deze spieren getraind worden.


    Benodigdheden

    Kettlebell

    Kettlebell

    De kettlebell is een gietijzeren gewicht wat eruit ziet als een kanonskogel met een handvat. De gewichten varieren van 1 kg tot wel 80kg. De kettlebell wordt gebruikt in oefeningen die cardio, kracht en flexibiliteit combineren. Doordat wanneer je een kettlebell beet hebt het zwaartepunt zich naast je handen bevind worden deze gewichten voornamelijk gebruikt voor diverse zwaai en slinger oefeningen waar een groot aantal spieren tegelijk getraind worden.


    Voorbereiding

    Pak een Kettlebell in een hand, ga rechtop staan en breng de Kettlebell in positie tussen je benen.

    Uitvoering

    1. Gebruik je arm als slinger en slinger de kettlebell naar de hoogte van je schouder.
    2. Vang hem op het hoogste punt op en breng hem tot stilstand met behulp van je armspieren, hou deze positie even vast.
    3. Laat de kettlebell nu weer zakken tussen je benen.
    4. Maak van het momentum gebruik door de kettlebell vanaf het laagste punt weer omhoog te slingeren.

    Tips

    • Het gaat erbij het doen van deze oefening om dat je de kettlebell op zijn hoogste punt tot stilstand brengt en stabiel houd, op dit hoogste punt wijst de onderkant van de kettlebell naar boven toe.
    • Volg gedurende de hele oefening de kettlebell met je hoofd.
    • Probeer alles met je armen te doen en dus niet met de rest van je lichaam, heb je moeite met de oefening gebruik dan een lager gewicht.

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER