Kettlebell Floor press

    0
    106
    De Kettlebell Floor press is een oefening die je ter vervanging van het bankdrukken kan doen. Deze oefening kan op verschillende manieren gedaan worden om zowel de borst als schouderspieren te trainen.

    Betrokken Spiergroep(en)

    triceps

    Triceps

    De triceps (musculus triceps brachii) bevinden zich aan de achterkant van de arm en worden gebruikt voor het strekken van de onderarm. De triceps zorgen voor ongeveer 60% van de massa in een arm.

    Borstspieren

    Borstspieren

    De grote borstspier (Musculus pectoralis major) wordt ook wel de pecs genoemd. De spier bestaat uit drie delen en wordt gebruikt bij het wegduwen van voorwerpen.


    Benodigdheden

    Kettlebell

    Kettlebell

    De kettlebell is een gietijzeren gewicht wat eruit ziet als een kanonskogel met een handvat. De gewichten varieren van 1 kg tot wel 80kg. De kettlebell wordt gebruikt in oefeningen die cardio, kracht en flexibiliteit combineren. Doordat wanneer je een kettlebell beet hebt het zwaartepunt zich naast je handen bevind worden deze gewichten voornamelijk gebruikt voor diverse zwaai en slinger oefeningen waar een groot aantal spieren tegelijk getraind worden.


    Voorbereiding

    Ga met je rug op de grond liggen en pak in een hand een kettlebell vast, houdt je bovenarm parallel aan de grond en je onderarm in een hoek van 90 graden de lucht in. Laat de kettlebell op je bovenarm rusten.

    Uitvoering

    1. Duw de Kettlebell boven je borst richting het plafond, wanneer je het hoogste punt bereikt hebt hou je het gewicht daar even.
    2. Laat het gewicht nu weer langzaam en gecontroleerd terugzakken naar de beginpositie
    3. Herhaal

    Variaties

    Er zijn verschillende variaties van deze oefening mogelijk:

    • Deze oefening kan met een kettlebell gedaan worden, waardoor je eerst de ene arm traint en daarna de andere arm. Of door met twee kettlebell’s beide armen tegelijk te trainen.
    • Door de kettlebell in de beginpositie op je biceps te laten rusten zal je meer je borst trainen, wanneer je de kettlebell op de grond boven je schouder laat rusten zal je meer je schouders trainen.

    Tips

    • Deze oefening kan ook prima op een fitness bankje gedaan worden

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER