Kettlebell Hammer Curl

    0
    101
    De Kettlebell Hammer Curl is een uitstekende manier op de onderarmen en biceps te trainen. Door gebruik te maken van een kettlebell zal je ook je polsgewricht en onderarmen trainen.

    Betrokken Spiergroep(en)

    biceps

    Biceps

    De biceps (musculus biceps brachii) of in de volksmond ook wel spierballen genoemd zijn een van de belangrijkste spieren in de armen. De biceps worden gebruikt voor het buigen van de onderarm en het draaien van hand en pols.

    onderarmen

    Onderarmen

    In de onderarm bevinden zich wel 19 verschillende spieren. Gezamelijk maken zij het roteren van de onderarm zelf en de diverse bewegingen van de hand mogelijk. De meest gemaakte fout bij het trainen van de voorarmen is dat slechts een klein aantal van deze spieren getraind worden.


    Benodigdheden

    Kettlebell

    Kettlebell

    De kettlebell is een gietijzeren gewicht wat eruit ziet als een kanonskogel met een handvat. De gewichten varieren van 1 kg tot wel 80kg. De kettlebell wordt gebruikt in oefeningen die cardio, kracht en flexibiliteit combineren. Doordat wanneer je een kettlebell beet hebt het zwaartepunt zich naast je handen bevind worden deze gewichten voornamelijk gebruikt voor diverse zwaai en slinger oefeningen waar een groot aantal spieren tegelijk getraind worden.


    Uitvoering

    1. Pak een of twee Kettlebells en ga recht op staan, je voeten op schouderbreedte uit elkaar en zak iets door je knieën voor meer stabiliteit.
    2. Wijs met de palmen van de handen naar elkaar toe en beweeg de kettlebells richting je schouders door te buigen bij je elleboog en gebruik te maken van je biceps. Je handen, elleboog en schouders moeten hierbij in een lijn blijven.
    3. Adem uit terwijl je de beweging omhoog doet
    4. Stop met omhoog gaan voordat je het dode punt bereikt hebt, de onderkant van de kettlebell moet nu richting het plafond wijzen!
    5. Laat de kettlebells gecontroleerd zakken naar de beginpositie waarbij je inademt.
    6. Herhaal zo vaak als nodig.

    Tips

    • Houd je ellebogen gedurende de hele beweging op dezelfde plek naast je lichaam, wanneer je merkt dat je je ellebogen moet gaan gebruiken is het slimmer om een lichter gewicht te kiezen.
    • Ga niet naar achter leunen, gebruik je biceps om het gewicht omhoog te krijgen en niet het heen en weer gaan van je lichaam.
    • Er zijn veel variaties van deze oefening mogelijk: Zo kan je ervoor kiezen om deze oefening met beide armen tegelijk te doen, of beide kanten een voor een te trainen. Wanneer je een kant per keer traint zal je lichaam harder moeten werken op stabiel te blijven.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER