Lying Leg Raise

    0
    132
    De Lying Leg Raise is een fitness oefening voor het trainen van de spieren in de heupen. Er wordt vaak gezegd dat deze oefening uitstekend is voor het trainen van de onderste buikspieren, echter is dit slechts een mythe en zijn het vooral de verschillende spieren rond de heupen die al het werk doen.

    Betrokken Spiergroep(en)


    Benodigdheden


    Voorbereiding

    Ga plat op je rug liggen (eventueel op een matje ter ondersteuning). Leg je handen naast je lichaam ter ondersteuning van je bekken.

    Uitvoering

    1. Hou je knieën recht en breng je benen omhoog totdat ze recht omhoog wijzen.
    2. Laat de benen weer langzaam terugzakken naar de begin positie, stop voordat je de grond raakt
    3. Herhaal.

    Variaties

    • Makkelijker: Laat je benen bij iedere herhaling even rusten op de grond. Ook kan je je knieen buigen op de oefening minder zwaar te maken.
    • Moeilijker: Verzwaar je enkels met enkelgewichten of doe deze oefening op een schuin bankje.

    Tips

    • Er wordt vaak gedacht dat je met deze oefening ook de buikspieren traint, dit is slechts het geval wanneer je bovenlichaam zich beweegt ten op zichte van je heupen. Dit kan je doen door de oefening bijvoorbeeld op een schuin bankje uit te voeren, of door de knieën richting de schouders te brengen.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER