Lying Down Alternate Low Hammer Curl

    0
    70
    De Lying Down Alternate Low Hammer Curl is een liggende variant van de Hammer Curl waar de zwaartekracht op een andere manier op het gewicht en de spieren werkt.

    Betrokken Spiergroep(en)

    biceps

    Biceps

    De biceps (musculus biceps brachii) of in de volksmond ook wel spierballen genoemd zijn een van de belangrijkste spieren in de armen. De biceps worden gebruikt voor het buigen van de onderarm en het draaien van hand en pols.


    Benodigdheden

    Dumbbell

    Dumbbell

    De dumbbell is een korte halter die je vast pakt met een hand. Hij bestaat uit een stang met aan beide uiteinden een bepaalde hoeveelheid gewicht. Er bestaan dumbbells in verschillende materialen zoals ijzer en rubber. Het gewicht varieert van 0.5kg tot wel 80kg. Het voordeel van trainen met losse gewichten is dat je lichaam extra moet werken om zijn balans te houden. Een nadeel is dat het mogelijk is om de oefening verkeerd uit te voeren waardoor je geen resultaat zal behalen of erger, een blessure oploopt.

    Fitness Bankje

    Fitness Bankje

    Een fitness of halter bankje is een bankje dat ondersteuning bied tijdens diverse fitness oefeningen met losse gewichten zoals een barbell of dumbbell. Bij veel bankjes is het mogelijk de leuning schuin omhoog of omlaag te zetten. Ook hebben sommige bankjes een klem waar je je voeten achter kan vastklemmen voor extra stabiliteit.


    Voorbereiding

    Ga op een bankje liggen, zet je voeten op schouderbreedte uit elkaar op de grond. Pak in iedere arm een Dumbbell en laat je armen schuin naar beneden hangen. Je polsen wijzen naar binnen.

    Uitvoering

    1. Breng een van de gewichten omhoog tot net boven je lichaam, je elleboog blijft hierbij op dezelfde plek en het is slechts je voorarm die beweegt.
    2. Laat het gewicht weer gecontroleerd zakken naar de beginpositie.
    3. Herhaal met de andere arm.

    Variaties

    Je kan er ook voor kiezen om beide kanten tegelijk te trainen.


    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER