Palms In Dumbbell Press

    0
    80
    De Palms in Dumbbell Press is een compound oefening voor het trainen van de schouders. Voor deze eenvoudige oefening heb je slechts twee dumbbells nodig.

    Betrokken Spiergroep(en)

    triceps

    Triceps

    De triceps (musculus triceps brachii) bevinden zich aan de achterkant van de arm en worden gebruikt voor het strekken van de onderarm. De triceps zorgen voor ongeveer 60% van de massa in een arm.

    Zijkant Schouder

    Zijkant Schouder

    De zijkant van de schouders bestaat uit de musculus deltoideus, vaak afgekort als de delts. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel. De delts zorgen voor het zijwaards bewegen van de arm.

    Voorkant Schouder

    Voorkant Schouder

    Aan de voorkant van de schouder bevind zich de voorste kop van de musculus deltoideus. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel.


    Benodigdheden

    Dumbbell

    Dumbbell

    De dumbbell is een korte halter die je vast pakt met een hand. Hij bestaat uit een stang met aan beide uiteinden een bepaalde hoeveelheid gewicht. Er bestaan dumbbells in verschillende materialen zoals ijzer en rubber. Het gewicht varieert van 0.5kg tot wel 80kg. Het voordeel van trainen met losse gewichten is dat je lichaam extra moet werken om zijn balans te houden. Een nadeel is dat het mogelijk is om de oefening verkeerd uit te voeren waardoor je geen resultaat zal behalen of erger, een blessure oploopt.


    Voorbereiding

    Voor deze oefening heb je slechts twee dumbbells nodig.

    Uitvoering

    1. Ga rechtop staan met je voeten schouderbreedte uit elkaar. Pak een dumbbell in iedere hand en hou deze ter hoogte van je hoofd. Je pakt de gewichten zo vast dat je palmen richting je hoofd wijzen.
    2. Duw nu langzaam en gecontroleerd de dumbbells recht omhoog.
    3. Wanneer je armen volledig uitgerekt zijn laat je de gewichten weer zakken naar de begin positie.
    4. Herhaal.

    Variaties

    • In plaats van beide armen tegelijk omhoog te doen, kan je er ook voor kiezen om eerst de eene en vervolgens de andere arm omhoog te brengen.

    Tips

    • Heb je moeite om je evenwicht te bewaren? Doe deze oefening dan zittend!

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER