Pec Deck Chest Fly

    0
    126
    De pec deck fly is een eenvoudige oefening die gebruikt maakt van een machine voor het trainen van de borst spier. De gehele oefening richt zich volledig op de borst.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Borstspieren

    Borstspieren

    De grote borstspier (Musculus pectoralis major) wordt ook wel de pecs genoemd. De spier bestaat uit drie delen en wordt gebruikt bij het wegduwen van voorwerpen.


    Benodigdheden


    Voorbereiding

    Ga naar een Pec Deck machine. Kies het gewenste gewicht en stel het zitje zo in dat de kussens op de juiste hoogte zijn. Hou je rug recht en plaats deze tegen de leuning aan.

    Plaats je armen tegen de kussens en laat de armen een hoek van 90 graden maken met het lichaam (zodat de bovenarmen horizontaal aan de grond zijn).

    Uitvoering

    1. Duw de kussens naar elkaar toe totdat deze elkaar net niet raken.
    2. Wanneer dit punt bereikt is span dan nog even extra je borst aan om je spieren te voelen branden.
    3. Laat de kussens nu langzaam weer naar achter schieten. Laat ze echter niet terugschieten, je moet gedurende de gehele oefening spanning in de spieren voelen, het is dan ook de bedoeling deze oefening zeer langzaam en gecontroleerd uit te voeren.

    Tips

    • Hou je rug tegen het zitje en leun niet naar voren omdat het anders te zwaar is, neem dan een lichter gewicht en doe de oefening op de juiste manier
    • Duw het frame met je ellebogen en onderarmen, niet met je handen
    • Wanneer de kussens elkaar raken kunt u uw borstspieren nog extra aanspannen

     


    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER