Power Plate Calf Raise

    1
    91
    De Calf Raise is een isolatie oefening voor het trainen van de kuiten. Door deze oefening op de Power Plate uit te voeren zullen de spieren in je onderbenen extra hard moeten werken.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Kuiten

    Kuiten

    De kuitspier (Musculus gastrocnemius) bevind zich aan de achterkant van je onderbeen en zit vast aan het enkelgewricht. De kuiten spelen een belangrijke rol bij het lopen, rennen en springen.


    Benodigdheden

    Power Plate

    Power Plate

    De Power Plate is een fitness apparaat wat bestaat uit een trillend platform. Dankzij deze trilling zullen de spieren snel samenspannen en weer ontspannen. Volgens de makers van de Power Plate staat 10 minuten op de Power Plate gelijk aan een uur lang trainen zonder Power Plate.


    Power Plate Instellingen

    • Tijd (sec): 30 – 60
    • Frequentie (Hz): 30 – 40
    • Amplitude: Laag

    Uitvoering

    1. Ga op de Power Plate staan.
    2. Hou je rug recht en breng je hielen nu zo hoog mogelijk omhoog.
    3. Laat ze hierna weer op de Power Plate zakken.
    4. Herhaal

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    1 REACTIE

    1. Deze oefening heb ik opgekregen van mijn Cesar-therapeut, met het verschil om na iedere push, even met de knieen naar voren te gaan om deze uit het slot te halen en weer terug, waardoor de kuitspier steeds opnieuw de balance moet zoeken, wat mij enorm heeft geholpen in mijn balance.

    LAAT EEN REACTIE ACHTER