Power Plate Glute Bridge

    0
    127
    Deze statische oefening is een populaire oefening voor het trainen van de buik en billen.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Billen

    Bilspieren

    De billen worden gevormd door de Gluteal Muscles (Glutes). Deze spieren zijn een van de sterkste spieren in het lichaam en ze verbinden de benen met de spieren van de rug. De bilspieren worden gebruikt bij het bewegen van het been, het draaien van de heup en het roteren van de romp.

    Rechte Buikspier

    Rechte Buikspier

    De rechte buikspier (Musculus rectus abdominis) is een spier die helpt bij het buigen van de romp. Over de rechte buikspieren lopen 3 (bij sommige mensen 4) pezen die zorgen voor de blokjes, de bekende sixpack. Of je sixpack ook daadwerkelijk zichtbaar is hangt af van je vetpercentage.


    Benodigdheden

    Power Plate

    Power Plate

    De Power Plate is een fitness apparaat wat bestaat uit een trillend platform. Dankzij deze trilling zullen de spieren snel samenspannen en weer ontspannen. Volgens de makers van de Power Plate staat 10 minuten op de Power Plate gelijk aan een uur lang trainen zonder Power Plate.


    Power Plate instellingen

    • Tijd (sec): 30 – 60
    • Frequentie (Hz): 30 – 40
    • Amplitude: Laag

    Uitvoering

    1. Ga met je rug op de grond liggen en zet je benen op de Power Plate. Leg je armen naast je neer met je handpalmen op de grond.
    2. Duw je heupen in de lucht zodat alleen je schouders en bovenrug de grond nog raken en je gehele lichaam van je schouders tot je knieen een rechte plank is.
    3. Hou deze positie zo lang mogelijk vast.

    Tip

    • Hou je heupen omhoog en zorg dat je lichaam en benen in een lijn staan.
    • Te makkelijk? Leg wat extra gewicht op je lichaam!

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER