Power Plate Lat Dip

    0
    131
    Een goede neuromusculaire oefening voor de schouders zonder het bovenste gedeelte van de trapezius te gebruiken. Naast de schouders wordt ook het middelste gedeelte van de trapezius aangepakt.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Trapezius

    Trapezius

    De musculus trapezius, ook wel monnikskapspier of traps genoemd is de ruitvormige spier bovenop de rug. De monnikskapspier loopt van de schedelbasis tot aan het midden van de rug. De spier bestaat uit drie delen. Het bovenste deel is ook van de voorkant van het lichaam te zien en zorgt ervoor dat we ons hoofd omhoog kunnen buigen. Het middelste gedeelte zorgt ervoor dat het schouderblad omhoog bewogen kan worden (iets optillen) en het onderste gedeelte zorgt ervoor dat het schouderblad omlaag kan bewegen.


    Benodigdheden

    Power Plate

    Power Plate

    De Power Plate is een fitness apparaat wat bestaat uit een trillend platform. Dankzij deze trilling zullen de spieren snel samenspannen en weer ontspannen. Volgens de makers van de Power Plate staat 10 minuten op de Power Plate gelijk aan een uur lang trainen zonder Power Plate.


    Power Plate instellingen

    • Tijd (sec): 30 – 60
    • Frequentie (Hz): 30 – 35
    • Amplitude: Low

    Uitvoering

    1. Zet je voeten op de grond en rust met je polsen op de Power Plate. Indien je in het bezit bent van steuntjes kan je deze ook gebruiken om met je handen op te steunen.
    2. Laat je kont langzaam en beheerst richting de grond zakken terwijl je armen in dezelfde houding blijven door gebruik te maken van de spieren in je bovenrug
    3. Stop op het laagste punt en trek jezelf weer omhoog met behulp van de spieren in je bovenrug.
    4. Herhaal

    Variatie

    • Hou gedurende het doen van deze oefening je ellebogen licht gebogen.
    • Om deze oefening nog zwaarder te maken kan je extra gewicht op je lichaam aanbrengen, leg bijvoorbeeld een rubberen schijf van 10kg op je bovenbenen tijdens het doen van de oefening.

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER