Power Plate Plank

    0
    206
    De Plank is een eenvoudige oefening om uit te voeren en is een goede manier om de buikspieren sterker te maken. Met behulp van de Power Plate zal deze oefening extra zwaar zijn.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Rechte Buikspier

    Rechte Buikspier

    De rechte buikspier (Musculus rectus abdominis) is een spier die helpt bij het buigen van de romp. Over de rechte buikspieren lopen 3 (bij sommige mensen 4) pezen die zorgen voor de blokjes, de bekende sixpack. Of je sixpack ook daadwerkelijk zichtbaar is hangt af van je vetpercentage.

    Schuine Buikspieren

    Schuine Buikspieren

    De schuine buikspieren (musculus obliquus externus & internus abdominis) bevinden zich aan de zijkant van de buik. Samen met de rechte buikspieren zorgen de schuine buikspieren voor het buigen van de wervelkolom. Hiernaast zorgen de schuine buikpsieren voor de rotatie van de romp.


    Benodigdheden

    Power Plate

    Power Plate

    De Power Plate is een fitness apparaat wat bestaat uit een trillend platform. Dankzij deze trilling zullen de spieren snel samenspannen en weer ontspannen. Volgens de makers van de Power Plate staat 10 minuten op de Power Plate gelijk aan een uur lang trainen zonder Power Plate.


    Power Plate Instellingen

    • Tijd (sec): 30 – 60
    • Frequentie (Hz): 30 – 40
    • Amplitude: Laag

    Uitvoering

    1. Plaats je voorarmen op de Power Plate, je ellebogen bevinden zich onder je schouders.
    2. Plaats je benen op de grond naast de Power Plate, naast elkaar en het zijn de tenen die de grond raken.
    3. Druk je lichaam omhoog zodat je lichaam als het ware een plank is, je benen en rug vormen een rechte lijn.
    4. Hou deze positie vast

    Tips

    • Om deze oefening zwaarder te maken kan er ook met gewichten getraind worden.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER