Power Plate Side Plank

    0
    77
    De Power Plate Side Plank is een effectieve oefening voor het trainen van de spieren aan de zijkant van het lichaam.

    Betrokken Spiergroep(en)

    Billen

    Bilspieren

    De billen worden gevormd door de Gluteal Muscles (Glutes). Deze spieren zijn een van de sterkste spieren in het lichaam en ze verbinden de benen met de spieren van de rug. De bilspieren worden gebruikt bij het bewegen van het been, het draaien van de heup en het roteren van de romp.

    Schuine Buikspieren

    Schuine Buikspieren

    De schuine buikspieren (musculus obliquus externus & internus abdominis) bevinden zich aan de zijkant van de buik. Samen met de rechte buikspieren zorgen de schuine buikspieren voor het buigen van de wervelkolom. Hiernaast zorgen de schuine buikpsieren voor de rotatie van de romp.


    Benodigdheden

    Power Plate

    Power Plate

    De Power Plate is een fitness apparaat wat bestaat uit een trillend platform. Dankzij deze trilling zullen de spieren snel samenspannen en weer ontspannen. Volgens de makers van de Power Plate staat 10 minuten op de Power Plate gelijk aan een uur lang trainen zonder Power Plate.


    Power Plate instellingen

    • Tijd (sec): 30 – 60
    • Frequentie (Hz): 30 – 40
    • Amplitude: Laag

    Voorbereiding

    Plaats je onderarm op de Power Plate, recht onder je schouder en haaks op het lichaam. Plaats je bovenste been direct op je onderste been en hou je knieën en heupen recht.

    Uitvoering

    1. Ga naar de positie zoals hierboven beschreven.
    2. Hou deze positie vast.
    3. Herhaal met de andere kant.

    Tips

    • Deze oefening kan makkelijker gemaakt worden door de knieen te buigen.
    • Deze oefening kan moeilijker gemaakt te worden door gewicht op de heupen te leggen.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER