Power Plate Tricep Dips

    0
    182
    Tricep Dips zijn een uitstekende oefening voor het trainen van de triceps en schouders. Door gebruik te maken van een Power Plate zal deze oefening zwaarder zijn dan normale dips.

    Betrokken Spiergroep(en)

    triceps

    Triceps

    De triceps (musculus triceps brachii) bevinden zich aan de achterkant van de arm en worden gebruikt voor het strekken van de onderarm. De triceps zorgen voor ongeveer 60% van de massa in een arm.

    Voorkant Schouder

    Voorkant Schouder

    Aan de voorkant van de schouder bevind zich de voorste kop van de musculus deltoideus. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel.


    Benodigdheden

    Power Plate

    Power Plate

    De Power Plate is een fitness apparaat wat bestaat uit een trillend platform. Dankzij deze trilling zullen de spieren snel samenspannen en weer ontspannen. Volgens de makers van de Power Plate staat 10 minuten op de Power Plate gelijk aan een uur lang trainen zonder Power Plate.


    Power Plate instellingen

    • Tijd (sec): 30 – 60
    • Frequentie (Hz): 30 – 40
    • Amplitude: Laag

    Uitvoering

    1. Zet je voeten op de grond en rust met je polsen op de Power Plate.
    2. Laat je kont langzaam en beheerst richting de grond zakken door je ellebogen te buigen.
    3. Stop voordat je de grond raakt en druk je met behulp van je triceps weer omhoog.
    4. Herhaal

    Variatie

    • Om deze oefening nog zwaarder te maken kan je extra gewicht op je lichaam aanbrengen, leg bijvoorbeeld een rubberen schijf van 10kg op je bovenbenen tijdens het doen van de oefening.

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER