Power Plate Unilateral Push up

    0
    115
    Deze oefening is een variatie op de normale push up. Door gebruik te maken van een power plate en maar een arm te trainen kan je onbalans in je lichaam oplossen door deze spieren extra te trainen.

    Betrokken Spiergroep(en)

    triceps

    Triceps

    De triceps (musculus triceps brachii) bevinden zich aan de achterkant van de arm en worden gebruikt voor het strekken van de onderarm. De triceps zorgen voor ongeveer 60% van de massa in een arm.

    Borstspieren

    Borstspieren

    De grote borstspier (Musculus pectoralis major) wordt ook wel de pecs genoemd. De spier bestaat uit drie delen en wordt gebruikt bij het wegduwen van voorwerpen.


    Benodigdheden

    Power Plate

    Power Plate

    De Power Plate is een fitness apparaat wat bestaat uit een trillend platform. Dankzij deze trilling zullen de spieren snel samenspannen en weer ontspannen. Volgens de makers van de Power Plate staat 10 minuten op de Power Plate gelijk aan een uur lang trainen zonder Power Plate.


    Power Plate instellingen

    • Tijd: 30 tot 60 seconde
    • Frequentie: 30/40 Hz
    • Amplitude: Laag

    Uitvoering

    1. Rust met een arm op de power plate, met de andere arm op de grond. Voor de rest raken alleen je voeten de grond.
    2. Laat je gehele lichaam zakken door de armen te buigen, hou hierbij de rug en benen geheel recht alsof ze samen een plank vormen.
    3. Laat jezelf zakken totdat je bijna de vloer raakt.
    4. Druk jezelf dan weer omhoog totdat je armen bijna volledig uitgerekt zijn.
    5. Herhaal dit

    Tip:

    • Zorg dat je lichaam gedurende de oefening een soort van plank is, laat je armen en borst al het werk doen.
    • Wanneer normale push-ups te zwaar zijn kan je ook op je knieën in plaats van je voeten rusten.

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER