Reverse Barbell Curl

    0
    80
    De Reverse Barbell Curl is een uitstekende isolatie oefening voor het trainen van de voorarmen. Hiernaast train je met deze oefening ook de biceps.

    Betrokken Spiergroep(en)

    biceps

    Biceps

    De biceps (musculus biceps brachii) of in de volksmond ook wel spierballen genoemd zijn een van de belangrijkste spieren in de armen. De biceps worden gebruikt voor het buigen van de onderarm en het draaien van hand en pols.

    onderarmen

    Onderarmen

    In de onderarm bevinden zich wel 19 verschillende spieren. Gezamelijk maken zij het roteren van de onderarm zelf en de diverse bewegingen van de hand mogelijk. De meest gemaakte fout bij het trainen van de voorarmen is dat slechts een klein aantal van deze spieren getraind worden.


    Benodigdheden

    Barbell

    Barbell

    Een Barbell, in het Nederlands ook wel halter genoemd, is een lange staaf van 10, 20 (Olympisch) of 30kg waar losse gewichten aan bevestigd kunnen worden. De barbell wordt gebruikt in diverse fitness oefeningen. Het voordeel van trainen met losse gewichten is dat je lichaam extra moet werken om zijn balans te houden. Een nadeel is dat het mogelijk is om de oefening verkeerd uit te voeren waardoor je geen resultaat zal behalen of erger, een blessure oploopt.


    Voorbereiding

    Pak en een barbell (lange halter) en doe er de juiste hoeveelheid gewicht aan. Let erop dat vanwege de alternatieve grip je bij deze oefening een stuk minder kracht zal hebben dan bij een normale barbell curl.

    Uitvoering

    1. Ga rechtop staan met de benen ongeveer schouderbreedte uit elkaar.
    2. Pak de stang met een overhandse grip (je polsen wijzen naar achter) vast op schouderbreedte uit elkaar. Hou de halter ter hoogte van je middel voor je.
    3. Breng het gewicht omhoog door de ellebogen te buigen, stop wanneer het gewicht ter hoogte van je schouder is.
    4. Laat het gewicht weer zakken naar de beginpositie.
    5. Herhaal.

    Variaties

    • Deze oefening kan ook zittend worden uitgevoerd.
    • Hou de ellebogen gedurende de gehele oefening strak naast het lichaam.
    • Laat je armen al het werk doen, wanneer je gaat schommelen met de rest van je lichaam om te compenseren kan je beter een lichter gewicht pakken.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER