Single Pec Press Up

    0
    66
    De Single Pec Press Up is een variatie op de normale push up. Bij deze oefening zal je slechts een kant van je borst trainen, een goede oefening voor iedereen waarbij een kant van de borst achterloopt bij de andere!

    Betrokken Spiergroep(en)

    triceps

    Triceps

    De triceps (musculus triceps brachii) bevinden zich aan de achterkant van de arm en worden gebruikt voor het strekken van de onderarm. De triceps zorgen voor ongeveer 60% van de massa in een arm.

    Borstspieren

    Borstspieren

    De grote borstspier (Musculus pectoralis major) wordt ook wel de pecs genoemd. De spier bestaat uit drie delen en wordt gebruikt bij het wegduwen van voorwerpen.

    Voorkant Schouder

    Voorkant Schouder

    Aan de voorkant van de schouder bevind zich de voorste kop van de musculus deltoideus. Deze spier ligt op alle andere spieren van het schoudergewricht en vormt dan ook de contour van de schouder en bovenkant van de arm. Wanneer je grote brede schouders wilt hebben is het trainen van deze spier dus essentieel.


    Benodigdheden


    Voorbereiding

    Ga met je buik plat op de grond liggen

    Uitvoering

    1. Plaats je handen naast je schouders op de grond.
    2. Draai je heupen richting de vloer zodat je tenen naar de kant van de borst die je wilt trainen wijzen.
    3. Voor een push up uit door jezelf langzaam omhoog van de grond te drukken, merk hierbij op dat een kant veel harder moet werken.
    4. Zak weer langzaam terug naar de begin positie.
    5. Herhaal.

    Tips

    • Hoe meer je je heup draait, hoe meer je een kant van je borst zal trainen.

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER