Standing calf raise

    0
    91
    De calve raise is de oefening voor het trainen van de kuiten. De calve raise kan op vele manieren worden gedaan, zo zijn er speciale machines gemaakt voor het trainen van de kuiten, maar het is ook mogelijk om de kuiten met losse gewichten te trainen, wanneer je je kuiten nog nooit getrained heb kun je ook prima beginnen zonder extra gewicht!

    Betrokken Spiergroep(en)

    Kuiten

    Kuiten

    De kuitspier (Musculus gastrocnemius) bevind zich aan de achterkant van je onderbeen en zit vast aan het enkelgewricht. De kuiten spelen een belangrijke rol bij het lopen, rennen en springen.


    Benodigdheden


    Uitvoering

    1. Ga op een lichte verhoging staan met je tenen, zodat de achterkant van je voet vrij in de lucht is.
    2. Hou je rug recht en breng je hielen nu zo hoog mogelijk omhoog.
    3. Laat ze hierna zo dicht mogelijk naar de grond zakken.
    4. Herhaal

    Tips

    • Deze oefening kan op veel verschillende manieren gedaan worden, met machines of met losse gewichten.
    • Voor extra stabiliteit kan je als je je handen vrij hebt dicht bij een muur gaan staan zodat je hier tegenaan kan leunen.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Push oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER