Twisted Dumbbell Concentration Curls

    0
    65
    De Twisted Dumbbell Concentration Curl is een goede oefening voor het geïsoleerd trainen van zowel de voorarmen als de biceps.

    Betrokken Spiergroep(en)

    biceps

    Biceps

    De biceps (musculus biceps brachii) of in de volksmond ook wel spierballen genoemd zijn een van de belangrijkste spieren in de armen. De biceps worden gebruikt voor het buigen van de onderarm en het draaien van hand en pols.

    onderarmen

    Onderarmen

    In de onderarm bevinden zich wel 19 verschillende spieren. Gezamelijk maken zij het roteren van de onderarm zelf en de diverse bewegingen van de hand mogelijk. De meest gemaakte fout bij het trainen van de voorarmen is dat slechts een klein aantal van deze spieren getraind worden.


    Benodigdheden

    Dumbbell

    Dumbbell

    De dumbbell is een korte halter die je vast pakt met een hand. Hij bestaat uit een stang met aan beide uiteinden een bepaalde hoeveelheid gewicht. Er bestaan dumbbells in verschillende materialen zoals ijzer en rubber. Het gewicht varieert van 0.5kg tot wel 80kg. Het voordeel van trainen met losse gewichten is dat je lichaam extra moet werken om zijn balans te houden. Een nadeel is dat het mogelijk is om de oefening verkeerd uit te voeren waardoor je geen resultaat zal behalen of erger, een blessure oploopt.


    Voorbereiding

    Voor deze oefening heb je een dumbbell nodig.

    Uitvoering

    1. Ga zo zitten dat de elleboog van een arm op het bovenbeen kan rusten.
    2. Pak een dumbbell een overhandse grip beet en plaats deze arm op je been dicht tegen je knie aan.
    3. Breng het gewicht langzaam omhoog richting je schouder, terwijl je omhoog gaat roteer je je onderarm. Op het hoogste punt moet je pols naar je schouder toewijzen.
    4. Laat vanaf het hoogste punt je arm weer terugzakken naar het beginpunt
    5. Herhaal.

    Tips

    • In plaats van op de grond te gaan zitten kan je deze oefening ook zittend op een bankje doen.
    • Het draaien van de arm tijdens deze oefening zorgt ervoor dat je ook je onderarm traint.

    Overige informatie

    Dit is een Isolatie oefening. Een isolatie oefening is een fitness oefening waarbij maar een spiergroep en gewricht tegelijk beweegt. Het voordeel van een isolatie oefening is dat je gericht een specifieke spier kan trainen, bijvoorbeeld omdat deze achterloopt bij de rest van je lichaam.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    LAAT EEN REACTIE ACHTER