Upward Cable Cross Raise

    1
    124
    De Upward Cable Cross Raise is een oefening voor het trainen van het bovenste en binnenste gedeelte van de borstspieren. Voor iedereen die de beschikking heeft over kabels en de borstpieren op een andere manier wilt trainen dan met standaard bankdrukken gedaan wordt is deze oefening een aanrader.

    Betrokken Spiergroep(en)

    triceps

    Triceps

    De triceps (musculus triceps brachii) bevinden zich aan de achterkant van de arm en worden gebruikt voor het strekken van de onderarm. De triceps zorgen voor ongeveer 60% van de massa in een arm.

    Borstspieren

    Borstspieren

    De grote borstspier (Musculus pectoralis major) wordt ook wel de pecs genoemd. De spier bestaat uit drie delen en wordt gebruikt bij het wegduwen van voorwerpen.


    Benodigdheden

    Cable Cross

    Cable Cross

    De Cable Cross Over is een fitness machine waarbij je aan kabels trekt met daaraan bevestigd gewichten. Aan de kabels zijn diverse soorten handvaten te bevestigen. Hiernaast kan je de katrollen op verschillende hoogten instellen zodat je een groot scala aan oefeningen met dit apparaat kan uitvoeren. De hoeveel gewicht is bij dit apparaat snel en eenvoudig aan te passen door een pin te verplaatsen. Het voordeel van trainen met kabels is dat gedurende de gehele beweging er spanning op de spieren staat.


    Voorbereiding

    Stel de Cable Cross zo in dat de katrollen zich bij de grond bevinden. Ga met je rug naar het apparaat staan en pak in iedere hand een kabel. Stap uit naar voren met een voet en buig iets door de knieën.

    Uitvoering

    1. Begin met de armen licht gebogen, de handen bevinden zich ter hoogte van je huipen.
    2. Trek de kabels omhoog, breng je handen naar elkaar.
    3. Op het hoogste punt bevinden je handen zich voor en boven je hoofd.
    4. Ga weer langzaam terug naar de beginpositie.

    Tips

    • Wissel per setje om welke voet je voor zet.
    • Blijf gedurende de oefening recht naar voren kijken.
    • Zorg dat je bij deze oefening niet alleen je armen gebruikt, maar dat de kracht echt vanuit je borst komt.

    Overige informatie

    Dit is een Compound oefening. Een compound oefening, of in het Nederlands ook wel samengestelde oefening, is een fitness oefening waarbij meerdere spiergroepen en gewrichten tegelijk aan het werk zijn. Het voordeel van een compound oefening is dat je meerdere spieren tegelijk kan trainen en zo dus tijd bespaard. Hiernaast verbruiken deze oefeningen ook meer calorien.

    Dit is een Pull oefening.

    DELEN

    1 REACTIE

    LAAT EEN REACTIE ACHTER