Lees hier hoe je moet rekken voordat je gaat hardlopen

0
267

Wandelen, joggen en hardlopen zijn de beste manieren om vet te verbranden. Het kost je geen cent en je kunt het overal doen, op elk gewenst moment. Opgeslagen calorieën worden tijdens de oefeningen omgezet in energie. 

Veel mensen, vooral mensen die net beginnen met hardlopen, ervaren spierpijn tijdens of na het hardlopen. Rekken kan de ernst van deze spierpijn helpen voorkomen. Hieronder vind je een paar snelle rektechnieken die je onmiddellijk voor of na het wandelen of joggen kunt gebruiken:

Tip: houd het rekken een paar seconden vol en doe daarna de andere kant. Rek je niet uit tot het punt dat het pijn gaat doen. Strek je alleen uit tot het punt tot waar je voelt dat je je kunt uitrekken, houd dit een paar seconden vol en laat vervolgens los.

Het strekken van je benen

Til terwijl je staat je linkerbeen naar achter. Pak je enkel of de bovenkant van je voet vast met je linkerhand. Terwijl je je been buigt bij de knie, trek je je voet met je linkerhand op totdat je de rek voelt.

Houd dit enkele seconden vol en laat dan los. Herhaal dit met het rechterbeen en met de rechterhand.

Tip: Maak gebruik van iets in de buurt zoals een muur als je hulp nodig hebt bij het balanceren.

Het strekken van je heupen

Plaats terwijl je staat je linkervoet ongeveer 0,75m voor je. Breng je rechterknie naar de grond en houd je lichaam in evenwicht.

Aanrader: Nuttige stretch oefeningen voor sprinters en hardlopers

Leun naar voren en beweeg je lichaamsgewicht naar je voorste been. Houd deze positie enkele seconden vol en herhaal dit met het rechterbeen. Terwijl je dit doet, moet je er wel voor zorgen dat je voorste been in een hoek van 90˚ staat.

Het rekken van je onderrug

Ga plat op de grond liggen met je voeten tegen elkaar. Houd je rechterbeen op de grond en breng je linkerknie omhoog. Pak je linkerknie vast met je beide handen en breng het zo dicht mogelijk naar je borst. Houd dit een paar seconden vol en doe vervolgens hetzelfde met je rechterbeen.

Het strekken van je kuiten

Ga rechtop staan ​​met je voeten tegen elkaar en je armen in je zij. Til je beide hakken op en balanceer op je tenen. Ga zo hoog mogelijk als je kunt, houd dit een paar seconden vol en kom dan weer rustig terug naar beneden.

Nu ben je klaar met je strek routine, alle spieren die je tijdens het hardlopen gebruikt zijn nu klaar om aan de slag te gaan!

Heb jij nog andere strek oefeningen die je gebruikt voordat je gaat hardlopen? Deel ze met ons door een reactie achter te laten!

DELEN
In het dagelijks leven werk ik als persoonlijk fitnesscoach. Met mijn werk kan ik maar een beperkt aantal mensen bereiken, dankzij deze website hoop ik meer mensen goede informatie te geven over hoe ze een beter, mooier en gezonder lichaam kunnen krijgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER