Een goed begin is het halve werk

0
74

Bodybuilders weten dat het eerste wat je nodig hebt om je van een goede workout te verzekeren, is een goede pre-, intra- en post-workout (voor, tijdens, na). Van deze drie zijn de pre-workouts de belangrijkste, omdat je hiermee als het ware de toon zet voor hoe je training zal verlopen.

Het is essentieel om gemotiveerd en vol energie te zijn vanaf het begin van de workout, zodat je er het meeste uit kunt halen.

In dit artikel lees je hoe je je van te voren optimaal kan voorbereiden op je training.

Het gebruik van een pre-workout supplement

Een goede pre-workout routine begint bij het innemen van de beste pre-workout supplementen.

De meeste supplementen die tegenwoordig op de markt beschikbaar zijn, bevatten ingrediënten die niets meer doen dan het opslaan van vet en het verhogen van je insuline gehalte. Dit zorgt ervoor dat je het gevoel hebt vol energie te zitten en aan massa wint, terwijl dat eigenlijk helemaal niet het geval is.

Bekijk ook: Het juiste pre-workout supplement kiezen

Deze supplementen staan juist een toename van spiermassa in de weg en zijn vaak ook niet budget-vriendelijk gezien de hoge prijzen.

Pre-workout supplementen zijn ten eerste bedoeld om een heleboel dingen te verbeteren, gedacht kan worden aan: prestatie, kracht, uithoudingsvermogen, focus, eiwitsynthese, afgifte van voedingsstoffen en stofwisseling.

Aangezien bodybuilders verschillende doelen hebben, zijn pre-workout supplementen op maat gemaakt om aan deze individuele doelen te voldoen. Het belangrijkste is om de ingrediënten te vinden die jou specifiek zullen helpen om je doelen te behalen.

Producten die maltodextrine bevatten en hoge hoeveelheden magnesium, dienen vermeden te worden. Ondanks dat we magnesium nodig hebben om diverse redenen, kan teveel ervan in één product je een slaperig en sloom gevoel geven.

Pre-workout maaltijd

Het volgende wat je moet doen, is het nuttigen van een goede pre-workout maaltijd ten minste 2-3 uur voordat je training begint. Een goed gebalanceerde maaltijd zou moeten bestaan uit complexe koolhydraten en eiwitten, omdat je hierdoor de nodige energie krijgt en je bloedsuikerspiegel op een normaal niveau blijft.

Pre-workout routine

De volgende stap is een goede pre-workout routine. Statisch en dynamisch strekken en rekken is aanbevolen, omdat je hiermee je lichaam opwarmt en voorbereid op de rest van je training.

Ook interessant: Het juiste pre-workout supplement kiezen

Daarnaast verhoogt het je bereik qua beweging en qua gewrichten. Dit is belangrijk, omdat je dan niet direct spierpijn krijgt en je je posities veel langer kan behouden.

Je kunt bijvoorbeeld 10-15 minuten cardio oefeningen doen op de loopband of touwtje springen. Je zou ook oefeningen met lichte gewichten kunnen doen als je zou willen.

Drink voldoende

Één ding dat heel belangrijk is om te onthouden, is dat je je lichaam gehydrateerd houdt gedurende de training. Zelfs als je geen bodybuilder bent, is het aanbevolen om iedere dag 8-10 glazen water te drinken. Hiermee vul je het vocht weer aan dat je verliest, vooral als je intensief aan het trainen bent.

Tip: Het juiste pre-workout supplement kiezen

Er zijn bovendien vele gevaren van uitdroging, zoals het onvermogen om je spieren van zuurstof te voorzien aangezien je bloed dikker en geconcentreerder wordt. Ook kan het extra druk zetten op je hart, waardoor je midden in je training flauw kunt vallen. En dat is wel het laatste wat je wilt.

Neem voldoende rust

Tot slot is het van belang om goed te rusten tussendoor. Dit is namelijk de tijd die je spieren nodig hebben om te herstellen en je lichaam weer op te laden voor de volgende oefeningen.

Onvoldoende energie zal je prestatie negatief beïnvloeden en in feite al je inzet nutteloos maken.

DELEN
In het dagelijks leven werk ik als persoonlijk fitnesscoach. Met mijn werk kan ik maar een beperkt aantal mensen bereiken, dankzij deze website hoop ik meer mensen goede informatie te geven over hoe ze een beter, mooier en gezonder lichaam kunnen krijgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER