Goed voorbereid op ski vakantie met fitness

0
123

Voor ski carving zijn niet alleen de goede materialen nodig, ook uw conditie is van groot belang wanneer u op skivakantie gaat. Ieder jaar gebeuren er vele ongelukken op de piste en daarom is een goede voorbereiding belangrijk.

Een vroege beëindiging van een skivakantie wilt namelijk niemand meemaken. Daarom geven wij een aantal goede tips en uitleg zodat u zich kunt voorbereiden. Want door een goede conditie op te bouwen zal de kans op ongelukken en blessures voor een groot gedeelte voorkomen kunnen worden. Geniet dus van uw vakantie en begin nu met de volgende oefeningen!

Trappen lopen

Train uw beenspieren door middel van deze gemakkelijke oefening die u bijna automatisch iedere dag doet. Want ook bij het skiën maakt u dezelfde bewegingen als bij het traplopen. We raden u aan een aantal keer per dag de trap te gebruiken. Doe deze oefening dus niet te lang achter elkaar en gebruik niet een te lange trap, want dit kan de spieren verzuren. Een variant op deze oefening is de trap langzaam op te lopen. Echter dit keer neemt u twee treden tegelijkertijd.

De tenen optrekken

Met deze oefening traint u de spieren aan de voorzijde van uw onderbeen. Trek de tenen omhoog en hou ze vervolgens even in deze stand. Vervolgens ontspant en herhaald dit vervolgens nog een aantal keer. Door deze oefening een aantal keer per dag te herhalen kunt u de spieren goed trainen en rustig opbouwen.

De heup spieren en beenspieren trainen

Begin deze oefening door op de zij te gaan liggen, waarbij de benen op elkaar liggen en de knieën licht gebogen zijn. Met de rechter onderarm zal op de grond gesteund worden. Hierdoor zullen uw schouders de grond niet aanraken. Met een stand van vijfenveertig graden tilt u vervolgens uw linkerbeen omhoog. Laat vervolgens uw been weer langzaam zakken maar mag uw andere been niet aanraken. Herhaal deze oefening een aantal keer zodat de heup spieren en beenspieren goed getraind zullen worden. Nadat u dit een aantal keer op de rechterzijde heeft gedaan doet u hetzelfde op de linkerzijde.

Het terugstappen

Sta rechtovereind en houd uw benen iets uit elkaar. Zet het rechterbeen een stap naar achteren en buig hierna door uw rechterknie. Hierna beweegt u het bovenlichaam gestrekt een klein beetje mee naar achteren toe. Door met uw rechterbeen af te zetten zal de normale stand weer aangenomen worden. Vervolgens doet dit ook met het linkerbeen. Wissel deze oefening na vijftien seconden af.

Kniebuigingen maken

Tijdens het skiën zal er een behoorlijke druk op uw knieën komen te staan omdat deze gebogen zijn. Daarom is het verstandig deze spieren extra te trainen. Tien kniebuigingen per dag is al voldoende. Buig door uw knieën totdat u bovenbenen horizontaal komen ten staan. Veer vervolgens langzaam weer op. U kunt daarnaast ook een lichte kniebuiging op één been proberen. Het is een eenvoudige oefening die overal gedaan kan worden en weinig tijd kost.

Het draaien van de hielen

Begin deze oefening door in een spreidstand te gaan staan. Hierna draait u uw tenen iets naar elkaar toe. Buig nu een klein beetje uw knieën. Hierbij zal het bovenlichaam iets voorovergebogen zijn. Nu draait u de hielen naar elkaar toe en weer va elkaar vandaan. Uw tenen zullen hierbij op eenzelfde plaats blijven staan. Door de hielen steeds naar buiten en naar binnen te draaien traint u de voeten, zodat uw spieren sterk zullen zijn.

DELEN
In het dagelijks leven werk ik als persoonlijk fitnesscoach. Met mijn werk kan ik maar een beperkt aantal mensen bereiken, dankzij deze website hoop ik meer mensen goede informatie te geven over hoe ze een beter, mooier en gezonder lichaam kunnen krijgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER