CX Worx – Een workout voor buik en billen

0
485

CX Worx is een workout die ongeveer 30 minuten duurt. CX Worx is een workout die zich concentreert op de buik- en bilspieren, de bedoeling is deze te vormen en te versterkeren. Ook moet het uiteraard de kracht versterken en helpen tegen blessures.

Het is een combinatie van groepsfitness en personal training en is zeker aan te raden. Het is niet een ontzettend intensieve training, maar  wel effectief. Tijdens CX Worx krijg je veel hulp van personal trailers, zij motiveren je en helpen je met de juiste techniek.

Geschiedenis

De geschiedenis van CX Worx gaat niet ver terug, het is namelijk een vrij nieuwe workout. Het is gemaakt met de reden om mensen zo efficiënt mogelijk te helpen. De CX Worx is ontwikkeld door te kijken naar de meest effectieve oefeningen en personal training. De combinatie hiervan werd uiteindelijk CX Worx, een combinatie van groepsfitness en personal training die erg succesvol blijken.

Over de jaren heen zijn de oefeningen en hulp van de personal trainers veranderd, maar het format is hetzelfde gebleven. De constante verandering en zoeken naar de meest efficiënte workout zorgt altijd voor verandering en daarom is ook CX Worx altijd in ontwikkeling.

Een les CX Worx

Een les CX Worx begint uiteraard met een warming up. Hier worden je belangrijkste spieren warm gemaakt voor de workout en leer je hoe je deze gebruikt tijdens de oefening. Bij de warming up begin je al een beetje te werken aan spierlussen, buik- en bilspieren. Ook krijg je inzicht en hulp bij het onderzoeken hoe deze spieren werken tijdens dagelijkse activiteiten.

Tijdens de echte workout ga je jezelf uitdagen. Je gaat bezig met je onderste én bovenste buikspieren en ga je je spierlussen activeren. Ook train je je schuine buikspieren, iets wat vaak vergeten wordt. Dit wordt gedaan met vier bewegingspatronen: indraaien, liggend, zijwaarste hoever en klimmende bewegingen vanuit een plankpositie. Dit is vrij intensief en wordt een superset genoemd. Het tweede gedeelte van de workout is vrijwel hetzelfde, alleen dan ga je bezig met je bilspieren. Hier zitten ook squats en heupbewegingen bij. Hier leg je de focus op je rugspieren en verstevig je deze.

Tip: Grit Strength - De ultieme workout voor meer spiermassa

Een les eindigt altijd met een cooling down. Je brengt je lichaam tot rust in deze fase. Dit is slechts een voorbeeld, je zal zien dat iedere CX Worx les weer net anders is en de inhoud hangt sterk af van de invulling van de personal trainer en jouw persoonlijke doelen.

De voordelen van CX Worx

De voordelen van de CX Worx workout liggen voornamelijk bij de buik- en bilspieren. Natuurlijk draagt het ook bij aan vetverbranding en spieropbouw en krijg je een betere conditie. Elke vorm van sport is natuurlijk enorm goed voor de algemene gezondheid. De CX Worx gaat daar een stapje verder in en helpt je met het verstevigen van de buik- en bilspieren. Ook helpt het met spierlussen en ga je zoeken naar de juiste houding. Je rug wordt verstevigt wat zorgt voor een gezondere postuur.

Waar kan je het doen?

De CX Worx training kun je vaak doen bij bekendere sportscholen. Maar ook kleinere scholen en instanties bieden deze les aan. Het kost vaak een beetje extra op je abonnement maar het is zeker het geld waard. De workout vereist weinig kennis en je wordt geholpen door personal trainers. Als je de workout gaat doen bij een kleinere sportschool of instantie kun je verwachten iets meer te betalen, maar daar krijg je ook vaak meer begeleiding.

DELEN
In het dagelijks leven werk ik als persoonlijk fitnesscoach. Met mijn werk kan ik maar een beperkt aantal mensen bereiken, dankzij deze website hoop ik meer mensen goede informatie te geven over hoe ze een beter, mooier en gezonder lichaam kunnen krijgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER