Grit Strength – De ultieme workout voor meer spiermassa

0
514

Grit Strength is een zeer intensieve training waarbij je werkt aan je grote spiergroepen. Hierbij maak je gebruik van diverse materialen zoals een opstapbankje en gewichten. De workouts duren gemiddeld 30 minuten en staan er bekend om dat ze enorm zwaar zijn.

Wel is het een training die ontzettend goed voor je is en waar je veel ontwikkeling en groei gaat zien. Het is een training waarbij je veel werkt aan spieren en kracht, dit draagt uiteraard ook bij aan conditie en vetverbranding.

De geschiedenis van Grit Strength

Grit Strength is een vrij nieuwe training dus veel geschiedenis heeft het niet. Het is een training die erg intensief is, maar ook erg effectief. De training is dan ook gemaakt voor de mensen die resultaat willen zien.

Het uitgangspunt van de training is om je belangrijke spiergroepen te versterken, dus er is gekeken naar effectiviteit en de intensiviteit van de oefeningen. Op basis hiervan is de Grit Strength training ontwikkeld, een training die zeer goed blijkt te werken. De combinatie van de oefeningen zorgen voor een fantastisch resultaat.

Hoe ziet een les Grit Strength eruit

Een les Grit Strength kan enorm verschillen bij de verschillende sportscholen en uiteraard per keer. Bij sporten is het belangrijk variatie te houden, dus geen enkele les is identiek. De Grid Strength workout begint uiteraard met een goede warming up. Dit is belangrijk om verwondingen te voorkomen en je lichaam voor te bereiden. Bij de warming up zorg je er voor dat je bloedsomloop sneller gaat en zorg je er voor dat je hartslag en ademhaling tot een hoger niveau komen. Een warming up duurt meestal zo’n vijftien minuten.

Ook interessant: Bodybalance - Zorg voor rust en ontspanning in je leven

Na de workout ga je eindelijk aan de slag met het echte werk. Dit kan enorm verschillen per les maar is altijd even effectief en energiek! Tijdens de les ga je dus aan de slag met je belangrijke spiergroepen. Dit doe je door middel van verschillende materialen zoals een step en gewichten. De gewichten gebruik je niet zoals je normaal zou doen, het is namelijk en stuk meer energiek. Er zit veel meer beweging en en de instructeur zal er alles aan doen om jou te motiveren dat stapje verder te gaan. Tijdens de les krijg je te maken met veel spier- en krachtoefeningen.

Een les Grit Strength is moeilijk uit te leggen en is meer iets wat je zelf moet proberen aangezien elke les anders kan zijn. De lessen bestaan wel altijd uit een warming up, de spieroefeningen en een cooling down.

De voordelen van Grit Strength

Grit Strength zorgt voor een ontzettend snel resultaat. Dit komt door de intensieve training. Je wordt onwijs snel fit en wordt sneller. Je spieren worden enorm gebruikt tijdens de training wat zorgt voor een groei in kracht.

De training is bedoeld voor snel resultaat en dat ge je ook zien. Je metabolisme werkt ook harder, dit betekent dat je na de workout nog steeds vet verbrand. Dit kan voor uren doorgaan, dus ben je bezig met afvallen, is het het een zeer goede keuze!

Lees ook: CX Worx - Een workout voor buik en billen

Ook ben je bij de training bezig met het aanmaken van groeihormonen, dit betekent dat je vetafbraak en de opbouw van je spieren stimuleert. Je bent dus niet alleen bezig met het versterken van de spieren en het afvallen, maar ook met vetafbraak en het stimuleren van de spieren. Dit betekent dubbel zo effectief!

Waar kan je Grit Strength doen?

In vrijwel alle grote steden kun je terecht voor Grit Strength. Sommige bekende sportscholen bieden de training ook aan, dit kost dan een beetje extra naast het abonnement.

Er zijn ook kleinere sportscholen en instanties die de training aanbieden, dit kun je makkelijk vinden met een zoekopdracht op het internet. De kosten zijn niet heel hoog en zijn vrij goed voor hoe effectief het is. Veel plezier en succes!

DELEN
In het dagelijks leven werk ik als persoonlijk fitnesscoach. Met mijn werk kan ik maar een beperkt aantal mensen bereiken, dankzij deze website hoop ik meer mensen goede informatie te geven over hoe ze een beter, mooier en gezonder lichaam kunnen krijgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER