SLUITEN
Krachttraining

Krachttraining

Lees hier alles op het gebied van krachttraining. Het trainen van de spieren om deze groter en sterker te maken door middel van gewichten of lichaamsgewicht

De voordelen van krachttraining voor vrouwen

Veel vrouwen doen niet aan krachttraining omdat ze bang zijn om groot en breed te worden. Dit is echter nergens voor nodig, in dit artikel zal ik uitleggen dat krachttraining ook voor vrouwen zeer veel voordelen bied!

12 Symptomen van Overtraining

Ook al is sporten heel gezond, teveel sporten heeft nadelige gevolgen. In dit artikel heb ik een lijst samengesteld met enkele belangrijke signalen van overtraining.

5 Tips wanneer je je favoriete fitness apparaat hebt uitgespeeld

Aan de slag gaan met de gehele stapel gewichten op een apparaat is zeldzaam, maar het gebeurt. Sommige apparaten zijn gewoon niet gemaakt om...

Gewichtheffen in een langzaam tempo

Ooit opgevallen dat enkele van de grootste bodybuilders in de sportschool herhalingen doen in wat lijkt op slow motion en je jezelf afvroeg wat zij weten dat jij niet weet? Ik leg het je uit!

Krachttraining of cardio eerst tijdens je workout?

Zowel cardio als gewichtheffen zijn essentieel voor de lichaamsopbouw, maar wanneer je beperkt bent in tijd en beiden wil doen in je toegewezen fitness tijd, met welke begin je dan?

Tips om beter te bankdrukken

Wil jij beter bankdrukken? Bankdrukken is niet alleen een oefening voor de borst. Als het juist wordt uitgevoerd is het een oefening voor het hele lichaam die bij de ontwikkeling van algehele kracht en spieren zal helpen!

Pre exhaust setjes

Pre exhaust setjes zijn sets bedoelt om de spieren uit te putten die je gaat gebruiken tijdens het "heavy lifting". Normaal gesproken zou dit een isolatie beweging zijn voor een compound beweging.

Pas je fitness routine aan op je beste dagen

Je hoort vaak het advies dat je elke set van oefeningen elke training moet afmaken voor de maximale resultaten. Hier ben ik het niet mee eens, omdat als je elke training volledig kunt afmaken, je trainingen gewoon te makkelijk zijn.

No pain no gain – Is dit echt zo?

No Pain No Gain is een bekende uitspraak onder bodybuilders. Er is echter een verschil tussen de pijn die je ervaart tijdens je training (verzuring) en de pijn na afloop van je training (delayed muscle soreness).

Tips voor het doen van perfecte squats

Een perfecte squat uitvoeren vergt oefening, het is belangrijk de techniek goed te beheersen aangezien de kans op blessures bij zware gewichten anders groot is. In dit artikel heb ik diverse tips op een rijtje gezet die je zullen helpen de perfecte squat te doen.