De beste oefeningen voor mooie strakke billen

0
1585

Het trainen van de billen is steeds populairder onder vrouwen. Dankzij vrouwen als Jennifer Lopez en Kim Kardashian zijn mensen steeds meer gefocust op mooie strakke ronde billen. Wanneer je van nature niet gezegend bent met een mooie ronde strakke kont lees dan vooral dit artikel!

Zoals met veel dingen in de fitness wereld zijn er meteen diverse bedrijven op de hype gesprongen die beloven je een mooiere grotere kont te geven, bijvoorbeeld door het nemen van een pil of dagelijks een wondergoedje op je kont te smeren. Zelf geloof ik hier niet in. Ik houd het liever bij het doen van fitness oefeningen die bewezen hebben dat ze werken!

In dit artikel zal ik een aantal oefeningen op een rijtje zetten die binnen enkele maanden voor mooiere ronde billen zullen zorgen.

De verschillende spieren in de bil

Voordat ik begin met de oefeningen voor je bilpsieren is het belangrijk om eens te kijken naar de billen. De bil bestaat uit drie spieren, de gluteus minimus, medius en maximus. Van deze drie spieren is de gluteus maximus, oftewel de grote bilspier de meest bekende en ook de spier die je het meest ziet en het meest getrained word.

Lees ook: Een goed begin is het halve werk

Maar wist je ook dat deze spier de sterkste spier in het gehele menselijke lichaam  is? De gluteus medius, oftewel middelste bilspier, zorgt voor de verbinding tussen de heup en bekkenrand.

shaping_glutes_scr6

Fitness oefeningen voor de bilspier

Fitness oefeningen voor je billen kun je onderverdelen in twee categorieën. De eerste categorie bevat oefeningen die naast je kont ook je andere delen van je lichaam traint, terwijl de tweede categorie oefeningen bevat die vooral gericht zijn op het trainen van je bilspieren.

Ook interessant: 4 Fitness apps die je helpen in vorm te komen

Oefeningen uit de eerste categorie trainen naast je bilspieren vaak ook spieren in de omliggende regio of de rest van je lichaam, doordat het vaak om grotere bewegingen gaat die meer inspanning van je lichaam vergen verbrand je bij oefeningen uit deze categorie ook meer calorieën.

Eerst zal ik een aantal oefeningen behandelen die de focus op de bilspieren hebben, dit zijn namelijk ook de oefeningen waardoor je het meeste resultaat zult hebben!

Squats

Squats kunnen op vele manieren gedaan worden, met machine of zonder, met gewichten of puur alleen door je lichaamsgewicht als weerstand te gebruiken. Een squat gaat als volgt:

Lunges

Bij het doen van lunges train je niet alleen je billen, nee je traint eigenlijk alle spieren in je benen zoals bijvoorbeeld ook je kuiten! Het voordeel van Lunges is dat je er eigenlijk niets voor nodig hebt en ze gewoon weg al thuis kunt uitvoeren.

Deadlifts

De deadlift is niet voor niets een olympisch onderdeel, het is een van de beste fitness oefeningen die je kan doen! Naast dat het je bilspieren sterker maakt, train je ook de spieren in je onderrug en je hamstrings.

Deze drie oefeningen kan je prima thuis doen door middel van je eigen lichaamsgewicht. Wil je echter maximaal resultaat dan is het aan te raden om gewichten toe te voegen zodat je spieren hard aan de slag moeten tijdens het doen van de oefening, alleen dan zullen ze immers groeien!

Lees ook: Ga touwtje springen!

Voor een complete “billen-workout” raad ik aan iedere oefening drie keer uit te voeren, met 8 herhalingen per keer.

Naast de oefeningen die puur op het trainen van je bilspieren gericht zijn, zijn er ook nog algemenere oefeningen. Hierbij kun je denken aan de bekende oefeningen zoals joggen, fietsen of oefeningen met een loopband.

Naast dat deze oefeningen de billen en benen trainen, zorgen ze er ook voor dat je vet verbrand waardoor je strakkere en beter gedefinieerde billen zult hebben!

Eigenlijk is zijn de basisprincipes voor een mooie kont dus heel simpel: breng je vetpercentage omlaag door middel van cardio oefeningen en een gezonde voeding. Combineer dit met oefeningen zoals squats, lunges of deadlifts om de bilspieren groter en sterker te maken! 

DELEN
Vroeger had ik last van overgewicht, tot ik op een dag in mijn bikini voor de spiegel stond en dacht, dit kan zo echt niet langer! Ik heb mijn leven omgegooid en ben fanatiek gaan sporten. Toen ik eenmaal resultaten begon te zien voelde ik me beter dan ooit en werd ik alleen nog maar fanatieker. Op dit moment ben ik tevreden met mijn lichaam en ik wil wat ik door de jaren heen hebt geleerd op het gebied van sporten graag met anderen delen!

LAAT EEN REACTIE ACHTER