Jamie Eason

0
972

Jamie Eason is een Amerikaans fitness model. Jamie heeft al veel bereikt, zo is ze NFL cheerleader geweest, is ze winnaar van de ‘World’s Fittest Model’ competitie en heeft ze op de voorkant van vele bladen gestaan. Op dit moment schrijft en werkt Jamie voor Bodybuilding.com.

In 2005 kreeg Jamie de schrik van haar leven te horen: er was borstkanker geconstateerd. Na de borstkanker overwonnen te hebben besloot Jamie dat ze haar leven drastisch moest omgooien en gezonder moest gaan leven.

Een gezondere manier van leven

Ze huurde een personal trainer en diëtiste in en zette zichzelf als doel om deel te nemen in een competitie, vanaf toen begon het balletje te rollen.

Al na deelname aan haar eerste wedstrijd kreeg Jamie haar pro-licentie. Vanaf dat moment wist Jamie dat ze hiermee verder wilde in het leven. Na veel van haar doelen bereikt te hebben, werkt ze nu als woordvoerder voor bodybuilding.com. Je kan haar artikelen die ze geschreven heeft op het gebied van fitness en voeding hier lezen.

In deze video geeft Jamie een aantal waardevolle tips:

httpv://www.youtube.com/watch?v=-07f1I9TlJo

 Fitness Schema

Dit is het fitness schema wat Jamie Eason gebruikt:

Maandag: rug

  • Pull-ups 5 setjes van 5 herhalingen
  • Single Arm Dumbbell Rows 3 x 10
  • T-bar Row 3 x 10
  • Seated Rows Close-Grip 3 x 10
  • Lat Pull-downs 3 x 10
  • Cardio op de loopband: Korte warm-up van 5 minuten > 20 minuten lang sprinten (30 seconde rust, gevolgd door 30 seconde rennen)

Dinsdag: Schouders

  • Seated Dumbbell Press 3 x 10
  • Side Lateral Dumbbell Raises 3 x 10 – (7.5kg 10 keer, dan 7kg 10 keer en als laatste 5kg 10 keer)
  • Seated Rear Delt Flyes  3 x 10 in een superset met front barbell raises 3 x 10
  • Lateral Raises with Cables 3 x 10
  • Cardio: 40 minuten (de vorm van cardio verschilt)

Woensdag: De benen (bovenbenen en kuiten)

  • Seated Leg Extensions 1 x 20 (opwarmen met licht gewicht), hierna 3 x 10
  • Smith Machine Squats (benen dicht bij elkaar) 3 x 15
  • Leg Press (benen dicht bij het midden) 3 x 15 (het laatste setje tot je niet meer kan)
  • Walking Barbbell Lunges
  • Standing Calf Raises 3 x 20
  • Seated Calf Raises 3 x 15
  • Cardio: 1.5km hardlopen

Donderdag: Cardio

  • Cardio naar keuze voor 40 tot 60 minuten

Vrijdag: armen, borst en buikspieren

  • Seated Incline Dumbell Press 2 x 10
  • Alternating dumbbell curls 2 x 10
  • Incline dumbbell flyes 2 x 10 (bovenstaande 3 oefeningen achter elkaar zonder rust)
  • even rust en herhaal bovenstaande 3 oefeningen
  • Cable Flyes 2 x 10 gevolgd door cable bicep curls  2 x 10
  • rust
  • Cable Flyers 2 x 10 gevolgd door cable tricep pushdowns 2 X 10
  • Roman Chair Leg Raises 3 x 10
  • Bicycle Crunches 3 X 25

Zaterdag: benen (achterkant benen en kuiten)

  • Seated Leg Curls 1 x 20 (opwarmen), 3 x 10
  • Smith Machine Squats (benen wijd) 3 x 15
  • Leg Press (benen hoog op het platform) 3 x 15
  • Stiff-legged Deadlift 3 x 15
  • Lying Leg Curl 3 x 10
  • Seated Calf Raises 3 x 10 in een superset met calf presses  3 x 20
  • Cardio: 1,5km hardlopen

Zondag: rustdag

Het bovenstaande schema lijkt erg veel, maar begrijp dan ook dat Jamie dit voor haar werkt doet. De cardio doet Jamie vaak gescheiden van de krachttraining verdeeld over de dag (bijvoorbeeld cardio in de ochtend en krachttraining in de avond).

Dieet

Het dieet van Jamie bestaat uit 5 tot 6 maaltijden per dag. Deze maaltijden bestaan voornamelijk uit eiwitten (zoals kip, vis, kalkoen en ei) gecombineerd met koolhydraten die langzaam worden opgenomen door het lichaam (aardappels en haver).

Wanneer Jamie zich niet aan het voorbereiden is voor een wedstrijd of fotoshoot voegt ze ook gezonde vetten (avocado en pindakaas) toe aan haar dieet.

Afbeeldingen Jamie Eason

Je kunt meer fotos en tips van Jamie Eason vinden op haar facebook

DELEN
Ik werk als coach voor mensen en bedrijven zodat zij het maximale uit zichzelf kunnen halen. Teambuilding, het motiveren van anderen en het helpen bij het stellen van doelen zijn mijn passie!

LAAT EEN REACTIE ACHTER