Laura Michelle Prestin

0
2071

Laura Michelle Prestin is een WBFF Bikini pro en daarnaast Fitness Model. Ze is 25 jaar en woont in Canada.

In dit artikel kom je meer te weten over haar leven en legt ze uit hoe ze traint en waar ze haar motivatie vandaan haalt.

Laura Michelle Prestin

Hoe ben je begonnen met fitness en trainen?

Ik was vroeger heel actief en hield van sporten, al vanaf mijn 7e stond ik regelmatig op het voetbal veld of deed ik aan hardlopen. Ik ben ook nog een tijdje zwemmer geweest en heb ook nog op gymnastiek gezeten. Eigenlijk heb ik alles wel geprobeerd en vond alles even leuk, maar toen ik op de high school zat ontdekte ik fitness en vanaf toen ben ik niet meer weg te slaan uit de sportschool! Vooral vanaf mijn 21e levensjaar ben ik fanatiek gaan fitnessen.

Waar haal je je motivatie vandaan?

Al vanaf mijn 14e wilde ik iets in de entertainment industrie doen, alhoewel ik toen nog niet precies wist op welke manier, wist ik wel dat het er in die industrie hard aan toegaat en je er altijd op je beste uit moet zien. Ik ben nu tevreden met mijn lichaam, maar aangezien er altijd wel weer een wedstrijd of photoshoot aan zit te komen moet ik ook zorgen dat ik deze vorm blijf behouden. Wanneer ik dan de foto’s terug zie, of de reacties van fans dan geeft dit mij een enorme boost om door te gaan.

Het doet mij veel goed om van andere mensen te horen dat ik hun motiveer in het behalen van hun doelen en ook daar haal ik zelf weer motivatie uit.

Hoe ziet een typische dag er bij jouw uit?

Druk druk druk, aangezien ik studeer aan de universiteit ben ik hier voornamelijk mee bezig. Ik sta vroeg op, eet een goed ontbijt, ga naar school en als ik even vrij heb tussen mijn lessen door sprint ik naar de sportschool, lukt dit niet dan ga ik in de avond. Wanneer ik dan eenmaal thuiskom doe ik het graag rustig aan door een filmpje te kijken.

In het weekend hou ik me voornamelijk bezig met mijn eigen website en bedrijf, ook voetbal ik nog steeds in het weekend. Zondag is meestal mijn dag waar ik mijn batterij weer oplaad voor een andere drukke week, maar soms kan ik het toch niet laten om nog even de sportschool in te duiken!

Wat zijn tips die je aan de lezers van dit interview mee wilt geven?

O er is zoveel wat ik wil vertellen! Ten eerste is het belangrijk om een doel te stellen, denk hierbij aan een langertermijn goal maar deel dit ook op in kleine stapjes. Ik motiveer mijzelf door me te belonen iedere keer als ik weer een klein stapje vooruit ga. Zit het een keer tegen? Blijf positief en kijk naar de dingen die je al wel behaald heb! Ga er ook niet teveel over nadenken, zo zie ik vrouwen helemaal geobsedeerd met hun dieet bezig die de hele dag calorien, eiwitten en koolhydraten lopen te berekenen, zelf heb ik mijn lichaam goed leren kennen waardoor ik precies van mezelf weet wat ik wel en niet kan doen, zonder dat ik echt aan het tellen ben.

Ook ik heb wel eens dagen dat ik geen zin heb om te trainen, hierbij helpt een maatje om mee te trainen erg, ik ken veel mensen op mijn sportschool dus kan altijd wel iemand meevragen waardoor een training gezellig is en ik ook iemand heb die me kan motiveren, je zult zien dat als je dan toch gegaan bent terwijl je geen zin had dat dit je een extra goed gevoel voor de rest van de dag geeft!

Er zijn veel mythes in de fitness wereld, wat vind jij de grootste?

Er wordt inderdaad van alles gezegd in dit wereldje en iedereen weet het weer beter. Wat ik vaak hoor is dat wanneer vrouwen aan krachttraining met zware gewichten doen ze grote spieren krijgen en hun vrouwelijke vormen verliezen. Dit is echter totaal niet waar! Zelf doe ik niet alleen cardio, maar train ook met gewichten en dan voornamelijk compound oefeningen waarbij ik meerdere spieren tegelijk train. Als vrouw heb je een veel kleinere aanleg voor spiergroei dus je hoeft echt niet bang te zijn dat je veel te gespierd wordt! Bij iedere oefening doe ik rond de 12 herhalingen met een gewicht waardoor ik het bij de laatste paar herhalingen goed voel branden. Een beetje spier zorgt er bij een vrouw juist mooi dat je extra goed in je vel zit en een ander voordeel is dat je ook in rust meer calorien verbrand.

Ik wil bij deze dan ook alle vrouwen aan te raden om eens een keer krachttraining te proberen, ik kan je garanderen dat het resultaat je zeker zal bevallen!

Wil je meer over Laura Michelle Prestin te weten komen? Bezoek dan haar website!

DELEN
Ik werk als coach voor mensen en bedrijven zodat zij het maximale uit zichzelf kunnen halen. Teambuilding, het motiveren van anderen en het helpen bij het stellen van doelen zijn mijn passie!

LAAT EEN REACTIE ACHTER