Sarah Allen

1
898

Sarah Allen is een Zuid-Afrikaans fitness model die op dit moment in Australië woont. Na eerst voornamelijk als model gewerkt te hebben en zo diverse prijzen te hebben gewonnen zoals de bekende Australische badpak kalender competitie heeft ze zich nu meer gericht op fitness competitie’s.sarah allen schouders

Hoe ben je begonnen met fitness?

Nadat ik klaar was met de middelbare school ben ik gaan werken als model. Ik wilde wat afvallen voor een fotoshoot dus besloot ik te gaan fitnessen. Aangezien geen van mijn vriendinnen aan fitness deed besloot ik met mijn vriend mee te trainen en ik volgde zijn trainingsschema (uiteraard met minder gewicht!). Ik raakte al snel verslaafd toen ik de eerste resultaten begon te zien.

Waar haal je je motivatie vandaan?

Ik kijk vaak filmpjes op Youtube van de Olympia en andere professionele competities. Hiernaast geniet ik erg van de spanning en aandacht wanneer ik erg aan een grote show meedoe waar ik hard voor gewerkt heb. Bij iedere training of dieet denk ik aan dit moment en hier werk ik dan ook naartoe, ik weet dat het het uiteindelijk allemaal waard is.

saraha llen

Hoe ziet jouw fitnessroutine eruit?

Dit varieert gedurende het jaar aangezien het er natuurlijk vanaf hangt of ik vlak tegen een competitie aanzit of tussen competities zit. Ik begin de dag vaak met cardio en doe krachttraining in de avond. Vlak voor een competitie doe ik zowel in de ochtend als in de avond cardio en doe ik minder aan krachttraining. Een gemiddelde week ziet er als volgt uit:

Maandag

  • rustdag

Dinsdag – Benen

  • Leg Press (Single Leg) 4×8
  • Leg Extension (Single Leg) 4×15
  • Hack Squat 4×15
  • Leg Curl (Single Leg) 4×15

Woensdag – Borst en armen

  • Chest Press Machine 4×15
  • Pec Deck Machine 4×15
  • Preacher Curl 4×15
  • Bench Dips 4×15
  • Standing Dumbbell Curls 4×15

Donderdag – Rug en Schouders

  • Pull Downs 4×8
  • Cable Row 4×8
  • Shoulder Press 4×8
  • Reverse Fly’s 4×15
  • Hyper Extension 4×15
  • Side Lateral Raise 4×15
  • Dumbbell Bent Over Rows 4×15

Vrijdag

  • Rustdag

Zaterdag – Benen en cardio

  • Lunges
  • Sumo Squats
  • Narrow Stationary Jumps
  • 50m Sprinten

Zondag – Cardio

  • Ongeveer een uur op een cardio apparaat

487638_10151323417681128_1188803844_n

Wat zijn je drie favoriete oefeningen?

  1. Lunges: Ze zijn makkelijk en overal te doen en zonder deze oefening zouden mijn benen er nooit zo uitzien!
  2. Reverse Fly’s: Deze oefening heeft echt wonderen gedaan voor mijn schouders.
  3. Bent Over Rows: Een geweldige oefening voor je rug en de achterkant van de schouders

Hoe ziet je dieet eruit?

Ik probeer zo gezond mogelijk te eten: geen frisdrank, alcohol of verwerkt vlees. Hieronder een voorbeeld van een gemiddelde dag:

  • Maaltijd 1: Het eiwit van 3 eieren en haver
  • Maaltijd 2: Een Proteine Shake
  • Maaltijd 3: Paprika, ui, bruine rijst en mager rundvlees
  • Maaltijd 4: Kip met een aardappel en brocolli
  • Maaltijd 5: Witte vis met spinazie
  • Maaltijd 6: Wat halfvolle Yoghurt en een handje nootjes (bijvoorbeeld amandelen)

Gallerij

Wil je meer over Sarah Allen te weten komen? Neem dan een kijkje op haar website of facebook.

DELEN
Ik werk als coach voor mensen en bedrijven zodat zij het maximale uit zichzelf kunnen halen. Teambuilding, het motiveren van anderen en het helpen bij het stellen van doelen zijn mijn passie!

1 REACTIE

  1. Dit is iets “te” voor mij, maar al zou mijn lichaam er maar iets meer als dat van haar uitzien dan zou ik tevreden zijn!

LAAT EEN REACTIE ACHTER