Tuan Tran

1
384

Tuan Minh Cao Tran is een bekende fitness instructeur en professioneel bodybuilder. Hiernaast heeft hij diploma’s op het gebied van voeding en fitness oefeningen.

In dit artikel geeft hij tips die met name bedoelt zijn voor mensen die willen cutten (afvallen) en op zoek zijn naar een goed trainingsschema hiervoor.

Waar haal je je motivatie vandaan?

Aangezien ik fitness instructeur ben vind ik het belangrijk om een voorbeeld voor mijn cliënten te zijn. Als cliënten niet aan mijn resultaten zien dat wat ik zeg ook echt werk, waarom zouden ze mij dan inhuren? Hiernaast haal ik veel voldoening uit het halen van doelen, hoe klein dan ook.

Hiernaast wil ik een statement maken tegen iedereen die zegt dat een lichaam zoals dat van mijn onmogelijk is zonder steroïden te gebruiken, ik heb bewezen dat dit wel degelijk mogelijk is!

Hoe jij kijk tegen voeding aan?

Voldoende kennis op het gebied van voeding hebben is essentieel wanneer je het optimale uit je lichaam en training wilt halen. De beste tip die ik heb is vind uit wat je BMR is. Pas deze aan aan de hand van hoe druk je dag is (trainen of niet) zodat je nooit te weinig of teveel calorieën eet. Qua voedingsproducten wissel ik aardig en het is niet dat ik een bepaald dieet volg, wel eet ik altijd 2 gram eiwitten per kilo van mijn gewicht. Ik kan slechts adviseren om heel veel te lezen over wat voedsel met je lichaam kan doen, hierdoor zal je vanzelf de juiste keuzes gaan maken!

Als voorbeeld heb ik hieronder neergezet wat ik zoal op een dag eet wanneer ik naar een wedstrijd toe leef, ik denk dat de meeste mensen die dit leven willen afvallen dus die zullen hier zeker iets aan hebben:

  • Maaltijd 1: Eiwitten, haver of rijstcrackers
  • Maaltijd 2: Whey eiwitten en fruit
  • Maaltijd 3: 250gram mager vlees met groente (bv: groene bonen)
  • Maaltijd 4: Proteinereep
  • Maaltijd 5: gedroogd rundvlees
  • Maaltijd 6: 250 gram mager vlees met groente
  • Maaltijd 7: twee eetlepels pindakaas met rijstcrackers

Tuan-Tran-3

Hoe ziet jouw trainingsschema eruit?

Dit hangt geheel van mijn doel af. Naar mijn mening is er ook niet een perfect schema, ik wissel constant van schema zodat mijn lichaam blijft raden en dus groeien! Aangezien de meeste mensen willen afvallen geef ik hieronder een schema met veel reps die ideaal is wanneer je vet kwijt wilt raken!

Dag 1: Schouders

  • Barbell Stand Push Press (20, 15, 10, 5, 5, 10, 15, 20)
  • Arnold Presses (20, 15, 10, 10, 15, 20)
  • Any Kind of Rear Delt Fly (20, 15, 15, 20)
  • Ab Planks (4 keer 1 minuut)

Dag 2: Benen

  • Barbell Squats (20, 15, 10, 5, 5, 10, 15, 20)
  • Leg Curls of Leg Extensions (20, 15, 10, 10, 15, 20)
  • Lunges (20 per been, 4x)
  • Seated Calf Raises (15×4)

Dag 3: rug

  • Deadlifts or Rack Pulls (20, 15, 10, 5, 5, 10, 15, 20)
  • DB or Cable Rows (20, 15, 10, 10, 15, 20)
  • Lat Pull Downs (20, 15, 15, 20)
  • Hyperextensions (15×4)

Dag 4: Borst

  • Barbell Bench Press of DB Flat Bench (20, 15, 10, 5, 5, 10, 15, 20)
  • Incline of Decline Barbell Bench Press (20, 15, 10, 10, 15, 20)
  • Flyes (20×4)
  • Hierna doe ik vaak nog een korte oefening voor mijn buikspieren

Dag 5: Benen en schouders

  • Leg Press (20, 15, 10, 5, 5, 10, 15, 20)
  • Barbell Up Right Rows (20, 15, 10, 5, 5, 10, 15, 20)
  • Lunges  met DB Lateral (Side) Raises (20×4)
  • Seated Calf Raises (15×4)

Dag 6: Biceps en triceps

  • Barbell Curls or DB Curls (20, 15, 10, 5, 5, 10, 15, 20)
  • Close Grip Bench Press (20, 15, 10, 5, 5, 10, 15, 20)
  • Cable Curls in een superset met Overhead Cable Extensions (20, 15, 15, 20)
  • En als afsluiting nog een oefening voor mijn buikspieren.

Dag 7: rustdag

Op welk onderdeel van je lichaam ben je het meest trots?

Mijn benen! Waarom? Omdat alleen de meest fanatieke sporters hard hun benen trainen. Ik ben nog nooit een professionele atleet tegengekomen die zijn been training niet serieus neemt. Toch komt dit onder de meeste sportschool gangers maar al te vaak voor! 40 tot 50% van al je spiermassa bevind zich in je benen, de spieren in je benen dragen je hele lichaam en moeten iedere dag het hardst werken van alles. Het zou dom zijn deze dan niet hard te trainen!

Hiernaast zorgen grote benen en de bijbehorende spiermassa er ook voor dat je lichaam de juiste groeihormonen aanmaakt waardoor de rest van je lichaam ook hard zal gaan groeien. Vraag jezelf maar eens af, heb je ooit een bodybuilder gezien met grote benen en een heel klein bovenlichaam? Ik dacht het niet!

httpv://www.youtube.com/watch?v=mW0wZAdayYg

Afbeeldingen

Je kan Tuan Tran vinden op facebook.

DELEN
Ik werk als coach voor mensen en bedrijven zodat zij het maximale uit zichzelf kunnen halen. Teambuilding, het motiveren van anderen en het helpen bij het stellen van doelen zijn mijn passie!

1 REACTIE

  1. Zijn borst is echt indrukwekkend, hier kan ik alleen maar van dromen. Misschien toch maar eens over schakelen naar setjes met veel herhalingen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER