Veelgestelde vragen over Omega 3

0
135

Met de twijfelachtige kwaliteit van het dieet wat veel mensen eten, bevelen een groeiend aantal artsen het gebruik van supplementen aan om beter in de dieetwensen van het lichaam te voorzien.

Visolie is een van deze supplementen, visolie bevat omega-3 vetzuren en dit is gunstig bevonden voor de versterking van de botten, het hart en diverse ziektes.

In dit artikel zal ik je meer uitleggen over de goede visolies die in vis zittenHier zijn een paar veelgestelde vragen over visolie beantwoord.

Waar vinden we Omega-3 vetzuren in de natuur?

Meestal kunnen Omega-3 vetzuren worden gevonden in de groene bladeren van planten zoals algen, fytoplankton, gras en zeewier. Dit is voedsel waarvoor wij als mensen doorgaans niet zijn ontworpen om te eten. Echter zorgt dit ervoor dat vlees van runderen diet met gras zijn gevoed, bepaalde soorten vis en vrije uitloop biologische eieren een grote bron voor Omega-3 zijn. Helaas leiden slechte vleeskwaliteit en overconsumptie van snelle en verwerkte voedingsmiddelen tot het ontbreken van deze essentiële vetzuren in onze voeding.

Waarom kunnen we geen zeewier of gras eten?

Het menselijk lichaam is niet ontworpen om gras goed te verteren. De ouderlijke molecuul van omega-3 is bekend als alfa-linoleenzuur (ALA). Dit molecuul wat te vinden is in planten wordt door dieren of vissen omgezet in de krachtige anti-inflammatoire omega-3 bekend als EPA en DHA. Vissen en tot op zekere hoogte, landdieren, kunnen de plantaardige ALA dus wel omzetten tot geconcentreerde DHA en EPA.

Sinds Visolie wordt geleverd met een dergelijke geconcentreerde bron van EPA en DHA wordt het beschouwd met dat ze krachtige anti-inflammatoire eigenschappen hebben.

Waarom is het niet mogelijk om Omega-3’s krijgen uit vlas?

Er zijn een aantal problemen als het gaat om het krijgen van uw omega-3 uit een plantaardige bron. Dit vereist een nogal inefficiënt conversieproces. Dit betekent dat je lichaam wordt gedwongen om een hoop werk te doen gewoon zodat je de DHA en EPA uit het vet kan krijgen dat je in vlas vindt. Dit proces is vol moeilijkheden die vaak leiden tot meer ontstekingen. Zelfs als de conversie slaagt is de hoeveelheid EPA en DHA dat het menselijk lichaam in staat is om te zetten van vlas is nogal minuscuul.

Waarom heeft het lichaam DHA en EPA nodig?

Visolie supplementen die rijk zijn aan DHA en EPA komen met een aantal goed bewezen voordelen voor een reeks van ziekten en aandoeningen. Omdat je lichaam niet in staat is ze te produceren, moet je ze verwerven via je voeding of via supplementen. Deze natuurlijke anti-inflammatoire middelen zijn goed voor de gezondheid van je hersenen en het hart. Daarnaast bieden ze ook voldoende bescherming tegen depressie, Alzheimer en kanker.

Dit supplement wordt ook vaak aanbevolen voor huidaandoeningen zoals acne, psoriasis, darmstoornissen en artritis. Bij de aanschaf van visolie moet je er proberen een merk te kopen dat vrij is van zuivel, tarwe, soja, zoetstoffen of andere kunstmatige ingrediënten. Ook moet je kijken naar de EPA en DHA hoeveel per portie om het meest effectieve te kopen.

DELEN
Krachttraining is mijn passie en ik ben dan ook dagelijks in de sportschool te vinden. Gedurende mijn jaren in (en buiten!) de sportschool heb ik veel ervaring opgedaan wat betreft diverse supplementen. Via deze website wil ik deze kennis graag met jullie delen!

LAAT EEN REACTIE ACHTER